i helgen var jag och köpte en ambassadeur 3600c, och undrar vad en sådan kostar ny, och om den är bra. även om nån har några erfarenheter om rullen är det ett bra pris med 800 för den med 0,21 whiplash pro och ett shimano manpower 7 fots spö. själv är jag helnöjd!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ambassadeur 3600c
Collapse
X
-
Det finns många olika modeller som heter 3600 C. Du måste precisera dig för att man ska kunna säga mer om rullen. Fullständigt modellnamn samt rullfotsnummer.Ursprungligen postat av fiskekorpeni helgen var jag och köpte en ambassadeur 3600c, och undrar vad en sådan kostar ny, och om den är bra. även om nån har några erfarenheter om rullen är det ett bra pris med 800 för den med 0,21 whiplash pro och ett shimano manpower 7 fots spö. själv är jag helnöjd!
-
Ja men då kan vi reda ut lite grann om rullenUrsprungligen postat av fiskekorpendå ska vi se, rullfotsnumret är 050108/18. kan modellnamnet vara professional series?
Modellen heter S 3600 C. Den tillverkades 1995 - 1998 (ditt exemlar är tillverkat 1998). De flesta gick på export till USA I Sverige tror jag bara den såldes 1995-1996, men vissa handlare kan säkert ha fått köpa in dem på förfrågan även fram till 1998.
En bra rulle utan en massa onödiga kullager som ändå bara rostar med tiden. Det sitter förstås 2 st i spolen men det är allt. Modellen var en snikvariant av dåtidens "top-of-the-line", SM-serien. Det märks bl.a. på veven med de hårda plastgreppen (vedervärdiga) och att många detaljer är svarteloxerade. Men som sagt en bra bruksrulle som gör det den ska. Nypriset 1996 var 1499 kr.Senast ändrad av FRB; 2006-05-16, 04:37.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
275 005 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-09-21, 16:38
|
||
|
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
|
13 svar
2 925 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Gädd-jos
2025-09-12, 20:08
|
||
|
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
|
39 svar
3 282 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Mathias 70
2025-12-07, 18:31
|
||
|
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
|
1 008 svar
153 717 visningar
18 gillar
|
Senaste inlägg
av Test005
2026-06-05, 09:13
|
||
|
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
|
1 055 svar
203 315 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Bilbo
2025-09-14, 21:13
|
Kommentera