provfiske Piketime Buffalo - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

provfiske Piketime Buffalo

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• provfiske Piketime Buffalo

Eftersom jag var en som fick en "gratis" piketime av Zalt för test måste jag skriva lite om betet. Provade betet i vättern igår (fredag). Allmänna intrycket var att betet höll hög kvalitet. Kvalitet är iof alltid svårt att bedömma. Det är igentligen bara efter ett antal hugg av sylvassa gäddtänder som kvaliteten får bekänna färg. Betet var i alla fall mycket lättkastat. Inga problem att dynga iväg det till horisonten likt en Salmo slider eller liknande. Det jag blev mest överaskad av var gången på betet. Det var bra "häng" i betet med mycket fin sicksack gång. Provade med mjuk, semimjuk och stel tafs. Tyckte betet gick bäst med semimjuk tafs. Det är iof en personlig reflektion som beror mycket på den egna tekniken. Betet var i alla fall mycket lättjerkat. I jämförelse med andra beten i min alltför överfyllda draglåda står betet sig väl. Att betygsätta beten är inte lätt. Personlig teknik och utrustning påverkar hur betet upplevs. (är inget proffs på att utvärdera utrustning). Som en liten referens gillar jag Salmo Slider, Pig och ACE Sweet Shad. Buster Jerk tycker jag är "si så där", men eftersom Buster har många intressanta färger och bra pris så använder jag betet mer än jag kanske vill erkänna för mig själv Ang. priset på Piketime tycker jag det är för högt. Jag är mycket tveksam om jag skulle investera 290 kronor för ett fabriksbete. (ska erkänna att jag räknar Cobb som ett "fabriksbete" också). Runt 200 tycker jag är ett rimligt pris för piketime betet. 300 kostade alla beten när jag började med jerk för 5 år sedan. Nu finns det en större marknad och det är bara specialbyggda beten ala Mange Boy som jag tycker försvarar ett pris runt 300.

Summa: Piketime är ett mycket bra bete med ett lite för högt pris.

Använder:
    Rozemeijer spö -80gr
    Calcutta 251
    Matt Hayes TFG flätlina.

Måste avsluta med ett visdomsord:
    Smaken är som baken.... delad...
    Senast ändrad av pikecatcher; 2006-05-20, 21:22.

tycker de betet är riktigt schysst!!man kan jerka den så sagta och hänger grymt länge innan den sagta börjar sjuka igen!
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
    2 355 svar
    274 855 visningar
    0 gillar