Abu garcia revo mgx vs stradic CI4+ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu garcia revo mgx vs stradic CI4+

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Abu garcia revo mgx vs stradic CI4+

    Tja! Vilken rulle av abu garcia revo mgx 20 eller shimano stradic CI4+ 2500Fb hade ni valt? Har ett 8-24grams spö. Fiskar framförallt gädda, och abborre och använder allt från skeddrag till små wobblers.
    Säg gärna varför ni tycker som ni tycker.

  • #2
    Många säger att Abu inte tillverkar så särskilt bra haspelrullar längre, och att i prissegmentet som du tittar på står valet egentligen mellan Shimano och Daiwa.
    Bara av den anledningen hade jag i detta fall valt Stradicen. Att jag själv äger två Stradic Ci4+ och är toknöjd (bl.a. perfekt linuppläggning) gör att jag naturligtvis rekommenderar Stradicen.
    Notera dock att jag inte vet någonting om Revon utan jag går på hörsägen om Abus haspelrullar som allmänt inte värda priset.

    Kommentera


    • #3
      Stradicen alla dagar i veckan. Så fruktansvärt bra haspelrulle!
      Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

      Kommentera


      • #4
        Blir förmodligen stradic då.

        Kommentera


        • #5
          Jag vet inte varför så många dissar ABUs hasplar. De är riktigt bra. Jag har haspelrullar från bägge fabrikaten och i ärlighetens namn så känns de och fungerar lika bra. Stradic och en annan Shimano i ung samma klass samt ABU Orra SX och Revo Rocket. Shimanon känns inte ens mjukare i gången som man så ofta läser om. Hela grejen känns som Volvo vs Saab eller Canon vs Nikon. De flesta som hävdar att ett visst märke är så överlägset gissar jag är riktiga fanboys eller att de inte provat något annat på länge.

          Samma sak inom multi. Jag ser inte alls storheten med Shimano Calcutta Conquest jämfört med tex ABU när prislappen räknas in. Jo jag har en Conquest. Eller hade för jag sålde den.

          Köp den rulle du gillar bäst och får bäst pris på. Shimano Stradic har det varit en kampanj på nyligen 1600 kr ca och det är ett bra pris.
          "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 315 svar
          263 934 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg MFEGFT
          av MFEGFT
           
          Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
          857 svar
          139 600 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg gaddivar  
          Startad av riggs, 2017-01-18, 17:03
          1 031 svar
          193 916 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
          7 svar
          2 154 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg billion
          av billion
           
          Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
          79 svar
          12 388 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Torekrok  
          Arbetar...
          X