Revo Toro NaCl 61 - i havet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Toro NaCl 61 - i havet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo Toro NaCl 61 - i havet?

Tjaa! Har någon använt sin Revo Toro NaCl 61 i havet? märkte ni något slitage efteråt?

Just att den heter NaCl får mig att tro att den funkar i saltvatten men vågar inte chansa och hittar väldigt lite info om detta på nätet.

Jag vill gärna fiska makrill med en riktig rulle och mina ambassadörer kommer jag nog göra mig av med då jag är helt besatt av att fiska endast med multirullar...

Vad tror ni?

NaCl betyder salt så kör på

Kommentera

Glöm inte att skölja, plocka av sidan å ta ur spolen så den får torka riktigt, sen lite olja. Om inte blir den snart skit efter saltvatten endå.

Kommentera

Ambassadeurer ÄR multirullar. De funkar utmärkt till fiske i havet. Ändamålet avgör storleken. 5000-storlek till lättare fiske upp till 100 grams pilk/sänke och 6000-7000 till tyngre pilkar.

Revon som tråden handlar om har jag sett rutinerade havsfiskare använda till pillemete som inte är lika påfrestande på dreven som ju torskpilkning är. Borde ju fungera till att fiska makrill om inte tunga pilkar behöver användas.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Tjaa! Har någon använt sin Revo Toro NaCl 61 i havet?
          Behåll dina runda Amb: och sälj din Revo Toro NaCl.

Grabben har några Revo Toro och alla har strulat.
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2017-08-10, 07:54.

Kommentera

Intressanta svar.

Visst är ambassadörer multirullar men inte den lågprofil jag gillar.
            Jag planerar ha på häckla med 100-150g pilk, är det för tungt tro?

Kan tänka att man inte får vara lat med rengöring som du säger Junk0ne, testar jag så får jag följa som du säger

Åh fan.. Ska nog ha lite is i magen angående rullen o slitage, har din son servat rullarna? Ja kanske det är dumt att sälja ambassadörerna då de faktiskt håller väldigt fin kvalitet.

Kommentera

har din son servat rullarna?
              Servicen är inga problem det tar jag hand om

Exempel på problem, på en rulle flagnade färgen av och lossnade.
              Eroderande gavlar som gör att insidan påminner om en sandlåda.
              Dålig kvalitet på lager.

Toro NaCl är nog den rulle jag läst mest skit om av alla Abu multi.

Din rulle fungerar utmärkt att fiska i havet med, det är inte fisket i saltvatten som gör att grabbens rullar krånglar dom är helt enkelt sämre en dom gamla hederliga runda rullarna.
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2017-08-10, 09:51.

Kommentera

jaha då förstår jag.. det var synd, hittills min favorit rulle, dock hittills inga problem. jag får vara noggran och frekvent med service och koll på den så kanske den håller någon säsong till. Tack för info

Kvalitetsmässigt så vet jag att de ambor är top klass, men de är inte värst ergonomiska tycker jag då jag får ont i leder efter längre sessioner.

Ska bli kul att testa detta idag tack för er input, jag uppdaterar tråden ifall jag märker någon skillnad på före och efter.

Kommentera

Själv använder jag en Revo STX som havsöringrulle på västkusten, jag spolar av den efter varje fisketur i duschen men i övrigt gör jag inget särskilt mer är vanlig service olja ibland osv.

Kommentera

150Gr sänke/drag. Hmm, det kommer du inte ner speciellt långt med utanför Gbg, om det är där du bor. Brukar själv ligga och dra utanför Stora pölsan och norrut. Så fort man kommer ner mot trettio meter så måste du ha minst 300Gr på en 0,32 lina.

Bottenbankar med häckla och räka på. 150-200Gr funkar för mig ner till 15-20m ungefär med lina runt 0,20 -25. Fritt drivande båt.

Tröttnade bigtime på tackel som inte når botten med någotsånär rätt vinkel i förrgår och hivade på en halvkilos tyngd. DET funkade - där slog man i botten på ett just sätt även omkring 50-60m.
                    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 822 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist