Beställde hem detta spöt och fick hem det i veckan. När jag skulle föra linan genom toppöglan såg jag att det inte är nån keramik i den. Ska det vara så eller kan det ha ramlat bort på nåt vis? Kollade på bilden Sportfiskeprylar har på deras Dynamic upp till 130g, och där ser det ut att vara keramik. Nån som har ett likadant spö som vet?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Westin Dynamic 130-260 - Ingen keramik i toppöglan?
Collapse
X
-
Ja, så kanske det är. Det ser ut som det är några små svarta rester nu när jag kollade närmare.. Får höra vad Sportfiskegiganten säger då. Hade helst inte velat ha att göra med dom något mer då det tog 3 veckor att få paketet, och dessutom inte svarade på mail under tiden...Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggOm keramiken ramlar ur brukar det både synas och märkas...
Kommentera
-
Hej Björn;Ursprungligen postat av fasse Visa inläggBeställde hem detta spöt och fick hem det i veckan. När jag skulle föra linan genom toppöglan såg jag att det inte är nån keramik i den. Ska det vara så eller kan det ha ramlat bort på nåt vis? Kollade på bilden Sportfiskeprylar har på deras Dynamic upp till 130g, och där ser det ut att vara keramik. Nån som har ett likadant spö som vet?
Snabbast och bäst är att du går in till Blixt Sport i Umeå och köper en ny toppögla .. http://www.blixtsport.se/ .. Sören Engström och Olof Rönnqvist kan du prata med (om de finns kvar)....
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand
Kommentera
-
Både Olof och Sören är kvar... Sen ett tips är att köpa ditt nästa spö lokalt
då hade dom fixat det på reklamation
Kommentera
-
Om du inte pajjat toppöglan själv så tycker jag definitivt att du ska reklamera, du ska ha en ny topp utan snack! Förövrigt så är sportfiskegiganten den sämsta jävla nätbutiken jag haft med att göra, köpte tio 30gram gladsax snaps i speciella färger men fick fel färger och dessutom 20grammare så jag ringde butiken å dom skulle rätta till felet men det har inte hänt nåt än å det va ca två månader sen.
Kommentera
-
Björn, vissa spinnspön med extrem kastvikt har en toppöglan från PacBay utan keramiskt inlägg (jag har ett jerkspö från ABU och tror även att det gamla Svartzonkerspöet hade denna lösning). Kolla om så inte är fallet med just spömodeölem du köpt!
Bilderna på webben indikerar att det är en vanlig spöögla på detta spö men bilderna är generella för hela spöserien... så vem vet?sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Shimano Compre har också den icke-keramiska toppöglan, vilket jag är tacksam för när jag åtskilliga gånger i skumrasket vevat in 160 gram bete med full fart i densamma.Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggBjörn, vidsa spinnspön med extrem kastvikt har en toppöglan från PacBay utan keramiskt inlägg (jag har ett jerkspö från ABU och tror även att det gamla Svartzonkerspöet hade denna lösning). Kolla om så inte är fallet med just spömodeölem du köpt!
Bilderna på webben indikerar att det är en vanlig spöögla på detta spö men bilderna är generella för hela spöserien... så vem vet?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 916 visningar