drag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

drag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• drag

Hej!

Jag vill fiska av sjöns djupare delar (7-10 meter) med någon form av sjunkande drag som kan ta sig till dessa djup och sen hålla sig kvar. Visst kan jag använda ett gummibete med en jiggskalle på cirka 30 gram men då går det för fort. Jag vill kunna fiska av dessa djup långsamt samtidigt som draget håller sig kvar på önskad arbetsdjup. Vad har ni för tips på drag med mera. Jag kan kasta upp till 50 gram. Sen får det gärna vara ett drag som fungera både på gädda och abborre.

Själv tänker jag att det bästa alternativet är en långsamt sjunkande bombarda med en större gäddfluga. Man kan fiska av vattenlagren tämligen långsamt och ändå hålla sig på önskad djup med spinnstopp.
    Senast ändrad av Darkduck; 2017-09-30, 17:13.

Sjunkande tailbete, typ ace helltail skulle kunna fungera bra

Kommentera

Röstar oxå på flytande wobbler med sänke framför. Sen finns det ju iofs wobbler som går riktigt djupt oxå. Men vet inte om dom går ned till 7-10m vid vanligt spinnfiske.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av Darkduck Visa inlägg
        Hej!

Jag vill fiska av sjöns djupare delar (7-10 meter) med någon form av sjunkande drag som kan ta sig till dessa djup och sen hålla sig kvar. Visst kan jag använda ett gummibete med en jiggskalle på cirka 30 gram men då går det för fort. Jag vill kunna fiska av dessa djup långsamt samtidigt som draget håller sig kvar på önskad arbetsdjup. Vad har ni för tips på drag med mera. Jag kan kasta upp till 50 gram. Sen får det gärna vara ett drag som fungera både på gädda och abborre.Själv tänker jag att det bästa alternativet är en långsamt sjunkande bombarda med en större gäddfluga. Man kan fiska av vattenlagren tämligen långsamt och ändå hålla sig på önskad djup med spinnstopp.
        Gula, vita och två- eller flerfärgade Jiggar i olika tyngder samt i för vattnet brytande färger bör nog hamna ganska ganska högt upp på din önskelista....

http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        271 270 visningar
        0 gillar