SZ McTail och JohnyT. Vilka beten med efter modifiering!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SZ McTail och JohnyT. Vilka beten med efter modifiering!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SZ McTail och JohnyT. Vilka beten med efter modifiering!!

Hej på er

Jag har länge fiskat med gummin och Buster Jerks. Dock har jag blivit lite nyfiken på McTail efter Söders framgångar i PikeFight. Köpte på mig ett par men tyckte att de är ursvåra att få en snygg gång på. Jo jag vet numera att man kan leka med originaltailen för att få en annan gång men det var ändå inte det jag var ute efter.

Har exprimenterat med att byta ut tailen mot en paddel eller en biggie tail. Gisses vilka fiskmagneter det blev av dessa beten. Både paddel och Biggie Tail levererar varje gång än så länge. Och i ärlighetens namn är det rätt skönt att slippa stå där och jucka med spöt. Bäst än så länge har en gulgrön McTail med en gul paddel och en Johnny i tånglake med en Biggie tail i guldbrun varit. Fantastiska beten. Det roliga är att jag aldrig riktigt fått känsla för vanliga tailar såson Wolf Tail eller SZ egna.

Har faktiskt även nästan slutat använda Buster Jerk för att istället mer använda Ronny Andéns "jerkmetod" och då fungerar sliders bättre. Tex Westin Swin eller SZ Squarepusher.
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Vilken paddel kör du till mctail?
    Sz släppte väl en som hette mcpaddle om jag minns rätt, men den finns ej att få tag på längre.

Finns en som heter sz big paddle. Den har jag köpt till mina mctail, men inte riktigt fiskat med än. Testkastat lite och jag tycker betet fick en otroligt vaggande gång, med extremt mycket belly flash.

Vet ej om det är nån skillnad mot den kortare mcpaddle, eller vilken som gäddorna föredrar, men jag har då tänkt att fiska mer med min i höst i alla fall.

Håller med dig om big tail annars och vet att det är många som kör med den på mctail. Jag tyckte också att det var svårt att få fin gång på betet med originaltailen men med big tail så fiskar det superfint väldigt enkelt.

Är det förresten sinking varianten du har av mctail?

Kommentera

Hej. Jag har bara shallowvarianterna av McTail. Johnny T blir om möjligt ännu mer grundgående men om man bara sätter Big tailen nedåt så lufsar den på 0.5-1 m och med ett extremt häng. Känns som om den kan hänga i dagar.

Jag har den långa paddeln på alla mina McTails. Runt en decimeter lång. Fungerar riktigt kalas. Den gulgröna med gul paddel var det enda som dög åt madammerna på Åland när jag var där i september. Extremt trögt men när jag hittade rätt bete så......med tail fungerar det inte, gummin likaså. Inga Buster Jerk fungerade. Det enda andra bete som fungerade var konstigt nog en Blåsilver Bomber. Vi var elva personer på plats och alla hade det trögt utom vi då som körde med kombinationerna ovan.

Det enda som faktiskt stör mig är att det börjar bli svårt att få tag på McTail. Vissa färger verkar vara helt slut och ingen vet om det kommer fler.
      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Jag hittade den korta paddeln hos Söders: https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...s-2pack-2.html

Det blev inte så mycket fiskande med mina McTail i höstas som jag hade hoppats/tänkt mig. Får ta nya tag nu i vår istället.

Kommentera

den längre finns också på söders https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...dle-2pack.html
          Blev en liten morgonbeställning efter läsningen ovan.
          pripps blå -en klass för sej

Kommentera

Jiggar.nu har dem oxå..
            Bara ett kast till..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 354 svar