Favorit spinnerbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Favorit spinnerbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Stora Da Bush med en curly på trailerkroken. Grym den! Har även en del MG och dom gillar jag. Fint häng i kjolen.

Kommentera

+1 på rocknroll baits. Rock N Rolle Svensson på fb. Han gör grymma spinnerbait. Fick fisk på första kastet i somras.

Kommentera

Tack för era kommentarer!
        Tror det blir och köpa en Da Bush.

Kommentera

Har bla da Bush, MG och Grinder från USA, ha ett par med Coloradosked och nångon med willowsked, då kan man effektivt fiska stökiga områden mellan 0,5 - 5m om du sätter på ett päronbly i beteslåset.

Da Bush tappar gärna sin Coloradosked som sitter med ett beteslås... - En stump krympslang löser det...
          Senast ändrad av anteman; 2017-10-22, 14:09.

Kommentera

Finns det nåt spinnerbait på ca 70 gram med smala skedar och gummikjol för lite djupare fiske? Gillar inte det där flashmaterialet på exempelvis mörrumspinnerbait pga att det trasslar.

Kommentera

Ursprungligen postat av tajger Visa inlägg
              +1 på DaBush även om jag ogillar SG som företag.
              Nu blir jag nyfiken. Vad är det du ogillar med Savagear? Själv har jag både spön och beten från SG, bra grejjor tycker jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
                Finns det nåt spinnerbait på ca 70 gram med smala skedar och gummikjol för lite djupare fiske? Gillar inte det där flashmaterialet på exempelvis mörrumspinnerbait pga att det trasslar.
                Har ett par amerikanska spinnerbaits Pearson's Grinder 2-3oz med grov gummikjol som är nästan omöjlig att få trasselfri, dessutom bromsar den i luften.

Da Bush nätta flashkjol faller ihop i luften och skär bättre men i vattnet blir den fin, trasslar inte heller, kanske beror sånt på mängden/längden flash och hur den bundits in på kroppen? Har bytt till villowsked på en och då fiskar den djupare...
                Senast ändrad av anteman; 2017-10-22, 14:58.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Har ett par amerikanska spinnerbaits Pearson's Grinder 2-3oz med grov gummikjol som är nästan omöjlig att få trasselfri, dessutom bromsar den i luften.

Da Bush nätta flashkjol faller ihop i luften och skär bättre men i vattnet blir den fin, trasslar inte heller, kanske beror sånt på mängden/längden flash och hur den bundits in på kroppen? Har bytt till villowsked på en och då fiskar den djupare...
                  Har fiskat med gummikjol i mer än 20 år, trasslar inte, pulserar mycket bra, bättre än silikonkjolar, kan ha med längden att göra som du skriver. Rad Dog som Söders fiskar med i Pike Fight, är av gummi och dom verkar inte ha något problem. Min favorit är med gummikjol och Indiana blad släta eller fluted. Grunt Colorado och djupt Willowleaf. W roterar med 20gr In. med 40gr och Co. med 60gr. W är alltså bra på djupet, mycket vibrationer nere i mörkret.

Kommentera

De gör en del bra saker, men generellt verkar de vräka ut så många saker som möjligt och låta kunderna testa vad som fungerar. Mycket gimmickbeten som inte fungerar särskilt bra. Många kopior på andra framgångsrika produkter utan att tillföra något eget. Tveksam kvalite på en del saker.
                    Sen tycker jag inte om Mads Grosell, verkar vara en allmänt oskön typ.

Kommentera

Rock N Roll baits är svårslagen när man vill något extra fint .

Fast det spinnerbait som har funkat allra bäst för mig är Savagear 32 gr Da Bush i färgen firetiger , bra sugen på test Rad Dog nu efter alla Pikefight filmer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 858 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04