Abborre spön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre spön?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Intressant fråga riggs, jag har valt olika modeller av de beten du nämner med vikter strax norr om 10g just för att de ska kunna ladda mitt Svartzonker 7,5 6-21g tillräckligt.

    Ska pröva snart å då får vi se! Ett spö som levererar som du vill under 10g kan bli tuffare, hoppas du får konkreta tips!

    Kommentera


    • Kanske Westin TC 5-15 är ett alternativ, kanske får kompromissa på handtagslängden eller bygga på det.

      Kommentera


      • Fick chans att prova mitt Westin TC 7-21 gram i en liten insjö i helgen, abborren följde bara efter hårdbetena och jiggar ignorerades, dock klippte det på en 1,5 kilosgös på ett viblure och det var inga problem med att spöt skulle vara för vekt för att sätta mothugget som jag befarade. Riktigt nöjd med spöt.

        Kommentera


        • Också riktigt nöjd med hur Svartzonker 7,5 ML laddas och levererar en Rapala Shadow minnow 12g. Inte en linresning trots kast i motvind med medium kastbroms inställd. Sitter en lätt spole från SLP Works i Daiwarullen vilket säkert underlättar

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av riggs Visa inlägg
            Kanske Westin TC 5-15 är ett alternativ, kanske får kompromissa på handtagslängden eller bygga på det.
            Ja varför inte om du upplever det lite kort så... Ger lite mer vikt i bak vilket säkert gör gott för balansen.

            Mitt Svartzonker är 34,5cm från triggerns spets till buttände, känns lagom men hade nog kunnat leva med ett litet kortare också och balanspunkten hamnar ca 5-6 cm framför rullens linförare. Westins TC ser aningen kort ut i bak, hur långt är det?

            Kommentera


            • Destrada

              Kommentera


              • Någon som testat Söders PerchFight spön? https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...od-series.html
                Funderar på att skaffa ett Perch Light 7'8" 5-20g eller Perch Heavy 7'3" 5-30g till min Stradic.

                Kommentera


                • Är det någon som har testat detta spöet? https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...4aAm9tEALw_wcB

                  Har idag w3 finesse tc 7-21gr vilket jag tycker är väldigt allround och trevligt men är sugen på ett spö som är lite lättare och kastar max ca 15gr....

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Hurtig Visa inlägg
                    Är det någon som har testat detta spöet? https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...4aAm9tEALw_wcB

                    Har idag w3 finesse tc 7-21gr vilket jag tycker är väldigt allround och trevligt men är sugen på ett spö som är lite lättare och kastar max ca 15gr....
                    Jag har ett kanonkombo till salu. Ligger inne på sälj.

                    skitfiske
                    Classe
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

                    Kommentera


                    • Tar upp denna tråd lite igen... Vad gäller dessa Westin W3 finesse T&C 5-15g samt 7-21g... Är det en bra combo att ha båda dessa spö? För att kunna klara det mesta av jiggfiske (plus lite cranks) efter abborre? Tänker ifall 5-15g inte klarar tyngre skallar osv och ifall 7-21g inte klarar av lättare skallar lika lätt? Ifall det är värt att ha båda?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 867 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 453 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 748 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 322 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X