Jag har/hade ett svartzonker/abu gäddspö.
Det var ja inte alls impad av,otroligt dålig kvalite rakt igenom,svampigt å tilltala mig inte alls.
Men smaken är som baken,man har hört många som älskar å är jätte nöjda över samma spö,bland annat en av mina fiskepolare.
Står ju iofs att detta spöt ska va (snabbare),sen ser d ut som dom lyckats få på ett bättre rullfäste på detta spö.
Men det är nog inget som är aktuellt för min del
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abborre spön?
Collapse
X
-
Njae känns som fel produktbild, är nog så här det ser ut, skulle jag gissa; https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...21g-spinn.htmlUrsprungligen postat av _Ekman_ Visa inläggSer dock ut som bakhandtaget är väldigt långt på den.
Eller det kanske inte är detta:: https://www.dogger.se/rullar-och-spo...svartzonker-ml
Lämna en kommentar:
-
Ser dock ut som bakhandtaget är väldigt långt på den.Ursprungligen postat av anteman Visa inläggOch nu kommer svartzonker cast 7'5" 6-21g... nu börjar det komma några intressanta spinnspön över 7', hoppas de alla finns att känna på under mässan, att få provkasta är nog uteslutet...
Eller det kanske inte är detta:: https://www.dogger.se/rullar-och-spo...svartzonker-ml
Lämna en kommentar:
-
Och nu kommer svartzonker cast 7'5" 6-21g... nu börjar det komma några intressanta spinnspön över 7', hoppas de alla finns att känna på under mässan, att få provkasta är nog uteslutet...
Lämna en kommentar:
-
Jag kan förstå att man irriterar sig på att produkter "REAS" direkt. Vi jobbar dock inte med "ordinariepriser", vi jobbar med rek.priser, dvs det pris som en grossist rekommenderar att produkten ska säljas för. Men idag med växande e-handel och pressade priser så är det ingen aktör som håller de rekommenderade priserna. Rekommenderat pris på PerchFight serien spön ligger på 2295 kr minst, dvs om du jämför spön med de komponenterna (fuji, titanringar, 40t karbon samt över 2 års testande och utveckling) och därför vill man visa att det är mycket spö för pengarna genom att ge ett rek. pris. Eftersom vi nu gått direkt till tillverkaren och slipper mellanhänder så kan vi erbjuda ett grymt fint spö till bra pris. Ja hoppas det ger en bra förklaring. Trevlig helg
Lämna en kommentar:
-
1: Vi är eniga, om jag var otydlig. Det går en högst irriterande trend där ett snabbt spö är ett bra spö, vilket det verkligen inte alltid är. Men det har ju lett till att producenter säger att sina spön är snabba, även fast dom inte är det bara för att plocka marknadsandelar.Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg1. Ja specifika spön är inte fel så vi kan välja aktion själva, tycker dock inte att supersnabba passar till allt, även om de nu råkar vara supersnabba, till vibrerande, slagiga hårdbeten och dropshot borde spöna lite annorlunda och inte alls lika varandra...
2. Vet att de har en marknad i bl a USA men i Sverige... nog har jag råkat så pass djupa och långsamma grafitspön att de kan funka väl för crankbaits - jag har dock inte prövat ett crankspö i glasfiber - vad går jag miste om?
2. I usa och japan har de flesta serier något glasfiber eller glasfiber/grafit spö med för cranks. Du miste om en hel del. Det är underbart.
Citerade ditt inlägg på måfå bland dom som rabblade upp at deras bftspö gått av. SryUrsprungligen postat av byggarn Visa inläggjo, och det var också min poäng med inlägget....
dessutom är inte den klingan tunnväggig och lätt....mer lite av förmycketlimiklingan känsla...
i alla fall i det jag hade....
Lämna en kommentar:
-
jo, och det var också min poäng med inlägget....Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inläggSäger inte allt det här mer om BFTs spön än om huruvida lättare spön är omtåliga?.
dessutom är inte den klingan tunnväggig och lätt....mer lite av förmycketlimiklingan känsla...
i alla fall i det jag hade....
Lämna en kommentar:
-
Ja specifika spön är inte fel så vi kan välja aktion själva, tycker dock inte att supersnabba passar till allt, även om de nu råkar vara supersnabba, till vibrerande, slagiga hårdbeten och dropshot borde spöna lite annorlunda och inte alls lika varandra...Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inläggSäger inte allt det här mer om BFTs spön än om huruvida lättare spön är omtåliga?
EDIT: Har pillat på båda spöna. Kul att man tar steget å gör teknikspecifika spön.
Mer än att alla producenter skriver att deras spön är supersnabba och passar till att jigga, dropshot, crank. Men i själva verket så är dom långsamma och passar max till en metod egentligen
Vet att de har en marknad i bl a USA men i Sverige... nog har jag råkat så pass djupa och långsamma grafitspön att de kan funka väl för crankbaits - jag har dock inte prövat ett crankspö i glasfiber - vad går jag miste om?Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inläggEDIT2: Blir riktigt lycklig över den skandinaviska producent som plockar upp bollen först å gör ett riktigt glasfiberspö för crankbaits.
Lämna en kommentar:
-
Va in på sportings sida,dom spöna såg riktigt trevliga ut,ska bli kul å känna på dom.
Stod inte så mycke info på sidan.
Tack för namnet på klingan,då har ja lite mer å googla på
hehe!!
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 950 visningar