BFT Raptor Jigger 7'-20g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Raptor Jigger 7'-20g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• BFT Raptor Jigger 7'-20g

Hej alla Fiskevänner!

Har någon testat spöet som nämns i rubriken? Tänkte börja med jiggfiske efter abborre och behöver ett billigt nybörjar spö, hittade det här spöt till ett bra rabatterat pris på nätet. Tänkte köra Carolina, Texas, dropshot, Neko, Wacky och klassisk jigg. Ska fiska från båt och kommer inte köra djupare än ca 6m. En haspelrulle 2000 storlek och flätlina runt 0,12mm ska komplettera spöet.

Tacksam för alla svar!
    Mvh
    CC

Kan ha fel men jag vill minnas att 7' spöt har en sån där extramjuk jiggtopp medan 8' inte har det, båda är dock gröna i toppen.
    När jag kände på dem uppfattade jag 7' som för vek för mitt fiske, men då fiskar jag djupare, 4-12m med de vikter som då kan behövas. För ditt fiske kan en 7' kanske räcka? Upplevde spöna som lätta och rappa, ffa 8':an men det var i somras jag klämde på dem och minnen falnar...

Köp båda så kan du snabbt skifta bete utifrån situation?! (jag har alltid med mig 2-4 kit i båten)

Den här extramjuka toppen är jag allmänt fundersam över... Kan säkert funka till dropshot, neko, wacky (har inte prövat metoderna) och möjligen vanligt jiggfiske men till det senare föredrar jag en styvare topp som har mer lyftkraft vid små rörelser och knyck.

Inte heller till T/C ser jag fördelen med en extramjuk topp -ni som har såna spön vad gillar ni med dem? Ser ni huggen snabbare och/eller enklare? Jag har fingret på klingan och tittar snarare på linan framför toppen och nitar direkt om linan beter sig konstigt eller när jag känner ett snabbt "tick eller tock" i spöt...
    Senast ändrad av anteman; 2018-01-20, 11:09.

Kommentera

Tack så mycket för informationen och dina erfarenheter med spöt!

Kommentera

Tänkte bara säga att jag såg att spöet finns på Dogger för halva priset just nu.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 837 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Benjamin S  
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04