Calcutta 101B Hiss eller Diss? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Calcutta 101B Hiss eller Diss?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Calcutta 101B Hiss eller Diss?

Tänkte att det är lika bra att fråga på en gång I samma veva som jag Köpte spö/ rulle settet så Hittatde jag 2 (nya) calcutta 101b dem har tydligen bara varit demo ex å är aldrig fiskade misstänker att dem kan komma att behöva en infettning för att fungera optimalt. Men ja mitt finger fick ett spatt och jag bestälde dem med i samma veva båda 2 kosta ca 76procent av vad en rulle skulle gå på så jag gick inte back iaf :P men miin fråga är Någon som har använt sig av den rullen å kan lämna ett utlåtande? Vilket typ av spö ska användas för att få maximalt untjytjande av dem? har provat att Goggla på calcutta 101b men det är inget annat än en sprängskis på rullen som jag hitta :/ men vad jag har kunnat räkna ut så skulle den vara en fin örings/gädd rulle för beten upp till 50/60 gram?^^ Låt era efareheter flöda

verkligen ingen som har tips på vad man kan använda för spö till en 101 rulle? ^^

Kommentera

Ett spinnspö. Som anpassat efter den art du önskar fiska efter. 50-60 gram låter kanske lite i överkant kan tänka mig att 10-40 är perfekt för den rullen och 201 för det över. Berätta vad du ska fiska efter främst och vad du föredrar för typ av spön.
      Mvh

Kommentera

Oj ja vad ska man säga xp är en riktig newbi när det kommer till att välja spö och sådant :P har alltid fiskat med min pappas gammla haspelspö :P så jag har då absolut ingen koll på spö action och allt vad det nu heter xp Men vad jag tänkte ha dem till är just gädda öring och abborre så spö med lite stadga iaf men ska ändå vara kul att fiska med ^^

Kommentera

om man nu kan fiska gädda med dem rullarna ( jag har då ingen aning om hur mycke lina man får på) lyckas des skumma fram att den hade 4kg broms iaf xp men ettt lättare spinfiske sätt av något slag borde man väll kunna slänga ihop med dem ^^

Kommentera

Du kan ju alltid göra en vild chansning å klicka hem detta https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...hing-rods.html plus en rulle fc och ett par nävar vobblers i vikterna 10-30 gram, sen fiskar du abborre å öring/ sketfiske

Kommentera

såg absolut intresant ut ^^ tack

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 837 visningar
              0 gillar