Revo toro beast vs Shimano Calcutta Conquest - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo toro beast vs Shimano Calcutta Conquest

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kul att se att flera och flera fiskesnackare uppskattar Conquest rullarna. Senaste gen. har allt en kräsne rullnörd behöver. //T

Kommentera

Har börjat köra lite med mina nya Conquest 201or till abborrfisket. Som gammal haspelfiskare tar det tid att få in den "rätta knycken".
      Så här lång kan jag sammanfatta intrycken med att det är roligare att kasta med haspeln (för det behärskar jag) men invevningen är en dröm med multin, betydligt mer känsla och mothuggen känns mer "på"!
      Får jag bara kläm på kasten ska jag byta upp gäddrullarna också till multi tror jag, något att fundera på till nästa år.

Kommentera

Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
        Har börjat köra lite med mina nya Conquest 201or till abborrfisket. Som gammal haspelfiskare tar det tid att få in den "rätta knycken".
        Så här lång kan jag sammanfatta intrycken med att det är roligare att kasta med haspeln (för det behärskar jag) men invevningen är en dröm med multin, betydligt mer känsla och mothuggen känns mer "på"!
        Får jag bara kläm på kasten ska jag byta upp gäddrullarna också till multi tror jag, något att fundera på till nästa år.
        Lägg ner det där med multi till abborre,så kan jag befria dig från din conquest för en billig slant

Kommentera

Ursprungligen postat av Nörre_ Visa inlägg
          Lägg ner det där med multi till abborre,så kan jag befria dig från din conquest för en billig slant
          Haha! Jag har alltid varit lätt masochistisk så jag försöker stå ut ett tag till med dom här jävla multirullarna! Haha!

Kommentera

Ursäkta min fråga, jag går lite OT. - men ni som fiskat med både cuttan och tranx, kan ni skriva en rad eller två vilka fördelar den ena eller andra har mm?

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
              Ursäkta min fråga, jag går lite OT. - men ni som fiskat med både cuttan och tranx, kan ni skriva en rad eller två vilka fördelar den ena eller andra har mm?
              Den förra är "hålig" medan den andra "tvålig" i formen?

Den förra har en kastbroms som kan justeras utifrån medan den andra, som inte kan det, inte heller behöver det enligt dem som prövat... den tvåliga lär subjektivt vara bekvämare att greppa men för vissa betyder det inte så mycket så länge rullen lirar med handen. Intressant att få höra vad de som prövat båda har att säga!

Kommentera

Om den här jävla vintern kunde försvinna så hade jag inte behövt ställa frågan, och lämnat omdöme själv

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                  Om den här jävla vintern kunde försvinna så hade jag inte behövt ställa frågan, och lämnat omdöme själv
                  En kamrat i grannbyn där jag bor mätte igår snödjupet ute på sin lägda nedanför huset sitt... Mellan 120-130cm...
                  Vid flera tillfällen denna veckan så har temperaturen legat under -20 grader här hemma...

Så kom inte och snacka om nån "jävla" vinter i Uppsalatrakten kamrat

Kommentera

Därför jag aktivt valt att inte bo i NORRLAND.
                    här har vi i en vecka haft mellan 11-16 minus och 35cm snö. Det är ca 25 grader åt helvete, och 35cm fel
                    Senast ändrad av stahre87; 2018-03-03, 23:15.

Kommentera

Var till Tokholm igår på båtmässan och när vi åkte förbi Uppsala så såg det faktiskt riktigt mysigt ut där
                      Tror f-n man nästan skulle kunna åka skoter där åxå

Och för att bidra till tråden så skulle jag varje dag välja en Calcutta framför vilken Toro som helst.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 861 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04