Krok svartzonkerbeten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Krok svartzonkerbeten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Jag har fått uppböjda krokar Westin Swim. Platypus är samma skit tycker jag. Bytet mot VMCs perma i 2/0 på de. Westin får vad jag för tillfälle har över som #1, mest Gamas eller VMC

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
      Jag har fått uppböjda krokar Westin Swim. Platypus är samma skit tycker jag.
      Även på 22an? 12-19 tunna skit krokar ja, men mina 22or har rejäla krokar.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
        Jag har fått uppböjda krokar Westin Swim. Platypus är samma skit tycker jag. Bytet mot VMCs perma i 2/0 på de. Westin får vad jag för tillfälle har över som #1, mest Gamas eller VMC
        Westin överlag kör dåliga och framförallt för små krokar. Förutom på Platypus 22cm tycker jag precis som Monkey skrev. På mina Swim 12cm så kör jag Gamakatsu 1/0.
        Instagram: mattiasandersson90

        Bara ett kast till...

        Kommentera


        • #24
          Jag fiskar inte de i 22cm, så de har jag ingen koll på. Då har de bytt till andra krokar bara hos den modellen?

          Kommentera


          • #25
            Tycker att de flesta beten kommer med undermålig krok. Väldigt få av CWC's beten som kommer med owner idag också, tyvärr. Westin är för mjuka och för små, SavaGears krok går av (hänt mig 4-5 ggr), Svartzonkers "permasteel"-liknande krok är så mjuk så man svimmar. Sen finns det en uppsjö med andra beten som kommer med verkligen varierande krokkvalitet.

            Precis som andra här är jag enig om att det är näst intill sjukt att betala 150-200 spänn för ett serietillverkat kinabete med "cool logga" som inte ens har krok som duger åt. Halvt obskyrt tycker jag.

            Men. Kvalitetskrok är DYRT, så kan ju faktiskt vara så att priserna skulle gå upp ofantligt på betena om det satt t ex gamakatsu på dem, då det i allra flesta fall är typ 3 led det ska passera innan det kommer till slutkund :/
            http://mortasfiske.blogspot.com

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 305 svar
            262 783 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg JontaK
            av JontaK
             
            Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
            858 svar
            139 452 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gaddivar  
            Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
            1 031 svar
            193 733 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
            7 svar
            2 144 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg billion
            av billion
             
            Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
            79 svar
            12 322 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Torekrok  
            Arbetar...
            X