Spinnspö till borre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnspö till borre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnspö till borre

Hej jag söker som sagt ett spinnspö till borre. Har ett Shimano speedmaster CX 210 ml 7-21 g haspel men vill ha ett skapligt lika det fast i spinn. Har klämt lite på westins spön men gillade dom inte riktigt kan inte sätta fingret på varför.

Klämde även på ett ABU Rocksweeper 701+1ML 5-20g spinn gillade skarpt hur det kändes i handen.

Har även haft Zodias serien i skallen men kan inte komma åt att klämma på dom. Men som sagt tar gärna emot tips

Mvh Lars

Ursprungligen postat av Denhelige Visa inlägg
    Hej jag söker som sagt ett spinnspö till borre. Har ett Shimano speedmaster CX 210 ml 7-21 g haspel men vill ha ett skapligt lika det fast i spinn. Har klämt lite på westins spön men gillade dom inte riktigt kan inte sätta fingret på varför.

Klämde även på ett ABU Rocksweeper 701+1ML 5-20g spinn gillade skarpt hur det kändes i handen.

Har även haft Zodias serien i skallen men kan inte komma åt att klämma på dom. Men som sagt tar gärna emot tips

Mvh Lars
    Speedmaster CX 210 ML är ett väldigt mjukt spö. Säkert att du inte vill ha lite mer ryggrad? Jag använder mitt CX till UL-fiske. Rocksweeper verkar vara ett väldigt fint spö annars. Har dock också bara klämt på det. Annars gillar jag Westin och Gunkis nya serie Chooten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
      Speedmaster CX 210 ML är ett väldigt mjukt spö. Säkert att du inte vill ha lite mer ryggrad? Jag använder mitt CX till UL-fiske. Rocksweeper verkar vara ett väldigt fint spö annars. Har dock också bara klämt på det. Annars gillar jag Westin och Gunkis nya serie Chooten.

Ja något mer ryggrad kanske inte gör nånting har ett gunki hayasahi c-mh 7-28 g men det var jag inte kompis med att kasta med .

Ska väl säga att jag inte är jätte bevandrad i spön och rullar tog upp fisket igen för nått år sen bara. Mm kände som sagt på wetins crank men föll mej inte riktigt i smaken men det är ju bara första känslan när man håller i det.

Får se om man komma åt att klämma på gunkis grejjer dom har tyvärr inte det på den lokala butiken inte Shimano Zodias heller.

Kommentera

Ursprungligen postat av Denhelige Visa inlägg
        Ja något mer ryggrad kanske inte gör nånting har ett gunki hayasahi c-mh 7-28 g men det var jag inte kompis med att kasta med .

Ska väl säga att jag inte är jätte bevandrad i spön och rullar tog upp fisket igen för nått år sen bara. Mm kände som sagt på wetins crank men föll mej inte riktigt i smaken men det är ju bara första känslan när man håller i det.

Får se om man komma åt att klämma på gunkis grejjer dom har tyvärr inte det på den lokala butiken inte Shimano Zodias heller.
        Kollat något på Daiwas Prorex-serie? Finns en del trevliga spön där. Även Abu Garcia Villain 2.0 är väldigt trevliga (delade i handtaget). Har bara hållt i zodias snabbt och testade aldrig aktionen, men det var extremt lätt.

Kommentera

Var å testade mitt nyköpta iron-t c spö nyss 3,5-15g gunki, (inte chooten) sjuuukt najs, testade olika små blades och jiggar, kunde snärta iväg 7,5-15g utan problem, 20g skalle fick man svinga iväg, ingen fisk än dock.. har en shimano chronarch 151 hg med 0,12 slide braid till

Kommentera

Han fiskar med ett sånt spö

Kommentera

Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
              Kollat något på Daiwas Prorex-serie? Finns en del trevliga spön där. Även Abu Garcia Villain 2.0 är väldigt trevliga (delade i handtaget). Har bara hållt i zodias snabbt och testade aldrig aktionen, men det var extremt lätt.
              Nej det har jag inte får jag gå å se om dom har några inne så man kan klämma lite tack för tipset
              Ska se om det finns nått ställe i närheten som har Zodias så man får känna på dom med.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fock_it Visa inlägg
                Var å testade mitt nyköpta iron-t c spö nyss 3,5-15g gunki, (inte chooten) sjuuukt najs, testade olika små blades och jiggar, kunde snärta iväg 7,5-15g utan problem, 20g skalle fick man svinga iväg, ingen fisk än dock.. har en shimano chronarch 151 hg med 0,12 slide braid till
                verkar som gunki har mkt fina grejjer får försöka ta mej till en butik som har dom inne
                Tack för tipset

Kommentera

Vilka metoder ska du fiska och vad är din budget? Själv gillar jag St.Croix olika modeller till abborrfiske.
                  Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Köpte också ett westin t&c 7-21g, gillade det inte alls, tyckte det var för styvt för min smak, men jag beställde från gunki-shop.com från holland, va lite nojig först då jag inte visste något om sidan, köpte gunki floating net och spöt för 2000kr ink frakt, sjukt bra, tog 1 vecka

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    276 715 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13