BFT Walker 6,6 -40 gram - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Walker 6,6 -40 gram

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• BFT Walker 6,6 -40 gram

Har haft tillfälle att fiska några dagar med detta nya spö, designat för lättjerk och ytbeten... Trevlig bekantskap.
    Har skrivit ner mina erfarenheter om någon är intresserad...
    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
    "Keep it simple"

//Jan O
    www.fisheco.se
    www.brofiske.net
    www.magazinefisheco.se

jätte bra recension men det bästa av allt är att allt stämmer, ruggigt skönt spö, dessvärre har jag inte testat push-up spöt så kan inte jämföra.

Kommentera

Kan bara hålla med, riktigt nöjd med spöt. Har testat det under några fisketurer den sista veckan och jag har drillat gädda strax över 5 kg som rusade på bra och dök m.m. Spöt svarade fint mot fisken, tyvärr lossnade den 2-3 meter från båten....grrrr....

Jag har även provat kasta lilla modellen av Ghost Tail som väger drygt 50 gram och det funkar klockrent det med. Givetvis med lite mer svepande kaströrelse men det blir långa kast.

Totalt har jag nog tagit kanske 40 gäddor med spöt och någon abborre. Detta spö kommer att få mycket fisketid både denna sommar och framöver.

Min personliga övertygelse är att detta är en riktig fullträff som CWC kommer att ha kvar länge i sitt sortiment, skulle det utgå så är det inte omöjligt att man köper ett reservspö.
      Priset känns också riktigt bra för vad man får, tiden med bättre spön som man fick pynta 1500:- för verkar vara över.

Jan O: En fråga till dig. Hur tusan klarar du av att hantera EON Pro rullen??? Jag dög inte till det iaf. Vart nästan gråhårig av den och sålde den vidare till en som ville pröva.
      Min personliga uppfattning är att man måste ha magnetbroms till rullar man skall kasta lättare drag med.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
        Har haft tillfälle att fiska några dagar med detta nya spö, designat för lättjerk och ytbeten... Trevlig bekantskap.
        Har skrivit ner mina erfarenheter om någon är intresserad...
        www.brofiske.net

Jan O, vad heter rullen som sitter på? finns dom forfarnade att köpa och isf var?

Bra skrivet test, blev om möjligt ännu mer säker på att det är ett walker spö jag ska ha till ytfisket!

/ Thomas

Kommentera

Ursprungligen postat av Thård
          Jan O, vad heter rullen som sitter på? finns dom forfarnade att köpa och isf var?
          Rullen är en Ambassadeur EON Pro. 10+ kullager från SKF och ett helvetes frispinn på spolen. Jag dög inte till att hantera den och har läst fler negativa tester om den på nätet. Den saknar magnetbroms.

Jag ville veta hur Jan O använder den praktiskt. Kanske går att modda den???

Det är en utgången modell från ABU, priset i Napp & Nytt var 3995:- men den gick att köpa för runt 2500:- på nått ställe när den utgick, tror det var Berras. Fanns både som höger och vänstervevad.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Jag skulle inte banga på Cobran, har bara klämmt på det med den känns go!
            bf

Kommentera

Med massor av mekanisk broms går det nog hantera en Eon Pro. Magnetbroms som är hårt ställd fungerar också.

Centifugalbroms och lätta beten är nog helkört då spolen har hela sin massa koncentrerad till periferin. Knäpper man med fingarna på pro-spolen så känner man att den är otroligt mycket mer massiv än en vanlig spolen. Som om man jämför en ölsejdel med ett kristallglas, ungefär.

Kommentera

Ursprungligen postat av ob
                Med massor av mekanisk broms går det nog hantera en Eon Pro. Magnetbroms som är hårt ställd fungerar också.

Centifugalbroms och lätta beten är nog helkört då spolen har hela sin massa koncentrerad till periferin. Knäpper man med fingarna på pro-spolen så känner man att den är otroligt mycket mer massiv än en vanlig spolen. Som om man jämför en ölsejdel med ett kristallglas, ungefär.
                Jag körde med alla fem vikterna i sidan aktiverade samt drog åt den mekaniska bromsen ganska hårt också. Summan blev att man inte kastade så långt och att man fick tjall på linan hela tiden.

Riktigt sur var jag, trodde jag hade hittat min drömrulle. En liten multi som kunde kasta lätta beten. Det gick ju inte ens att kasta tunga beten normalt....

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
                  Jag körde med alla fem vikterna i sidan aktiverade samt drog åt den mekaniska bromsen ganska hårt också. Summan blev att man inte kastade så långt och att man fick tjall på linan hela tiden.

Riktigt sur var jag, trodde jag hade hittat min drömrulle. En liten multi som kunde kasta lätta beten. Det gick ju inte ens att kasta tunga beten normalt....
                  Jaså, det var så illa...

Eon Pro var nog mest en reklampryl som ABUs säljare skulle visa upp för handlarna. Jag pratade med killarna på Fly Fisherman, och där hade säljaren ställt en Eon Pro på disken, flippat igång spolen och plockat upp alla andra varor i några minuter medan spolen snurrade...

Kommentera

Ursprungligen postat av ob
                    Jaså, det var så illa...

Eon Pro var nog mest en reklampryl som ABUs säljare skulle visa upp för handlarna. Jag pratade med killarna på Fly Fisherman, och där hade säljaren ställt en Eon Pro på disken, flippat igång spolen och plockat upp alla andra varor i några minuter medan spolen snurrade...
                    Precis, kändes lite så. Synd bara om oss som blev lurade att pynta upp en massa pengar för den.

Därför är jag extra sugen på att höra Jan O´s kommentarer om rullen, om han har moddat den eller så.
                    Tror det är första personen jag sett som använder rullen.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 295 visningar
                    0 gillar