Black savage spinn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Black savage spinn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Black savage spinn

Någon som har erfarenhet av savagegear Black savage spinnspö som är klassat 10-27g funderar på om det kan va ett alternativ som crank-spö..

Savage gear brukar göra trevliga spön. Ägt ett flertal o varit nöjd med vad jag fått för pengarna .
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Också lite nyfiken då jag bara klämt ordentligt på det i butik. Upplevde det som lätt. Ganska mjuk topp och relativt djup aktion så det torde funka bra till tungdrivna diver cranks, spinnerbaits som man vevar hem. Kanske lite väl mjukt till twitch/rip baits? I alla fall om man vill kunna påverka betet med små handledsrörelser... Fast jag vet ju inte, har inte kastat...

Trivs dock mkt bra med mitt Svartzonker Cast 6-21g, 7,5. En Rapala Shadow Rap laddar bra och styvt nog för dessa beten enligt mig även om andra vill ha ännu styvare topp till dessa rip/jerkbaits. En 21g tail spinner skickas i väg utan tvekan, finns nog marginal uppåt.

Kommentera

Låter ju spännande. Jag har själv haspelversionen av spöt men det är ju lite längre och har en betydligt lägre fysisk vikt. Låter ju bra att du upplevde det som lätt vilket jag tolkar som välbalanserat eller?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        271 306 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13