Under de senaste passen har två krokar på mina Power Blades gått sönder. Den ena rätades ut efter bottenkontakt, den andra lossnade en av "krokarna" från trekroken vid avkrokning av en abborre. Detta gör mig betänksam på krokkvaliteten, på ett i övrigt effektivt bete. Tips på krokar att byta ut medföljande mottages alltså tacksamt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Krokar till Berkley Power Blade
Collapse
X
-
Så här är det. Jag har via wish o Kina köpt EXAKT SAMMA Beten som powerblade från "Berkeley". Jag har båda varianterna och det finns ingen skillnad, verkligen ingen. Färgerna är samma dessutom och då även krokarna. Inget fel på betet i sig är det inget fel på, men krokarna är av Kina kvalité och rätt dåliga
-
Jag har också handlat massor av borre beten från aliexpress och jämfört mot westin sg gunki etc som jag har i lådan. Enda skillnaden är färgen som fäller lättare på de från aliexpress annars ingen skillnad mer än att det skiljer 120:- /st
Till topic jag kostade på att byta krokar till gamakatsu stl 6 på de små och stl 4 på lite större beten.
Kommentera
-
VMC kör jag på det mesta , det är en krok som funkat problemfritt & till en bra peng
Även Gamakatsu & Owner är mkt bra krokar men oftas lite dyrare
Tråkigt när man köper märkes produkter för dyra pengar & det är samma kvalite som aliexpress/wish .
Har på senaste tiden märkt från flera olika tillverkare att det blir sämre & sämre kvalité på krokar , beten som har funkat i många år (Westin Swim bla) går kroken av när man får en snipa eller fastnar vassen .
Kommentera
-
Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inläggÄr inte berkley hårdbetena som nu kommit till sverige, USAs lågpriswobblers som vanligtvis hänger på walmart?(AKA re-brandade kinasaker)
Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inläggGamakatsu och VMC gör bra krok. Men i mindre storlekar så rätas dom enkelt vid bottennapp.
Kommentera
-
Cuttern är lätt kastat och fiskar bra. Ända nackdelen är att jag har haft två som tappat skeden, när jag råkat få gäddhugg. Inte haft några problem, med krokar som rättas ut.
Jag tycker annars att krokarna på beten har blivit sämre nu för tiden. Det händer rätt så ofta att krokar rättas ut eller går av. Köper man nya beten, ska det inte behövas att krokarna ska behövas bytas ut.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundÄr det möjligt att byta knopparna på veven till en Ambassadeur Syncro? Jag förstår att det är svårt...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-05-14, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
-
Hittade av en slump denna wobbler i vasskanten. Jag indentifierade direkt den som en Zalt, men insåg...4 Foton
-
2025-05-04, 21:13 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 823 visningar
0 gillar