Jerkset för nybörjare ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkset för nybörjare ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkset för nybörjare ?

Hejjhejj

Jag hade tänkt börja jerkfiska och nu undrar jag om detta packet är bra för en nybörjare, eller är det för dåligt? Går detta även att använda när man har blivit bättre eller är det för klena grejjer?

http://www.fishit.com/product_info.p...ducts_id=82246

Tacksam för svar!

Svårt att säga att det är bra eller dåliga grejjor. Är nog inte många som testat. Men gå till din lokala fiskehandlare så tror jag faktiskt du får mer prisvärda saker för pengarna.
    - T e a m O d i n -

Kommentera

Det fungerar säkert alldeles utmärkt att börja och testa med. Men om du blir biten av jerkguden så finns nog chansen att du vill uppgradera dina prylar,rätt snart.

Har köpt en del grejer av det märket med det är nu mera sånt jag lånar ut till släkt och vänner.

// Ivman

Kommentera

tycker man ska köpa bra saker redan från början eftersom du kommer tycka de är så jävla roligt!
        Keep talking about me, You are just making me famous..
        MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
        www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av -GäddUngeN-
          tycker man ska köpa bra saker redan från början eftersom du kommer tycka de är så jävla roligt!
          håller med.. jag köpte iaf grejjer som håller, dvs en jb och ett rst heavy-spö till det. Jag har redan fastnat för jerkfiske och min tredje jerkgädda blev PB efter 100000 gäddor på haspel. Köp ordentliga grejjer med en gång!

Kommentera

Spöt funkar säkert, men jag är skeptisk till rullen ifall den håller... Men som sagt bara rena spekulationer från min sida. Har inte testat rullen!

Kommentera

Lägg till några hundringar och köp ett riktigt kitt som funkar och inget skit som går sönder direkt.
              Är det något som behövs vid jerk fiske så är det en rejäl rulle då jerkbaitsen är tunga och sliter bra på rullen om du inte har grejor. Mitt tips på en bra nybörjar rulle som även många duktiga fiskare kör med är 5601 JB.
              Den är byggd för att tåla tunga beten. Ett bra och billigt köp!!!

Kommentera

Tackar för alla svar! Ska kolla runt lite mer och se om jag hittar nå bättre grejjer! Det skulle även vara snällt om ni länkade grejjer som ni eller nån ni känner har som är prisvärda!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kale
                  Tackar för alla svar! Ska kolla runt lite mer och se om jag hittar nå bättre grejjer! Det skulle även vara snällt om ni länkade grejjer som ni eller nån ni känner har som är prisvärda!

Detta har jag som ett reservkit. Skit bra är min mening. Ruggigt prisvärt!!!

Kommentera

Kinetic gjorde reklam i nån fisketidning denna månad för ett kit med Spö & lågprofilrulle för 995:- tror jag det var. Det funkar säkert som nybörjarkit och sedan som reservkit.
                    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 925 visningar
                    0 gillar