BFT Walker -30g ELLER ????? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Walker -30g ELLER ?????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• BFT Walker -30g ELLER ?????

BFT Walker -30g ELLER ????????

En fråga till er som har fiskat med BFT Walker -30g och WALKER -40g

Är 30 gr för mjuk för dom stora spookarna ????det är den betesvikten jag max kommer att använda den till ,även jiggar smådrag mm.

BFT Walker -30g tyckte jag var skönare med tanke på att det blir ett spö inriktat på abborre,storebror 40g är stelare /pinnigare när jag jämför dom i butiken.

Tacksam för synpungter

Wobblersnidarn

dom största spookarna ligger väl på typ 30- 35 gram. jag har själv skickat iväg 50 grams beten lätt med medium spöt så det är nog inga problem att gå upp i betes vikt på 30- grams spöt om det skulle behövas!

Kommentera

Kör super spooken på mitt spö som är ett Berkley 8 -32 g Funkar fin fint! Kan även slunga tyngre wobbler (Dock med lite försiktighet).
      Skitfiske på er!

Kommentera

jag har, och har fiskat mkt med, mitt walker light -30 g haspel och det är göörgött från de minsta spinnarna (kastar mkt längre än med ul) till de lite mindre gäddbetena typ vobblers kring 30 g. anledningen till att jag inte drämmer iväg en 40g vobblers är pg a att det känns lite onödigt då jag har ett vanligt spinnset och eftersom det inte är så kul med haspel dessutom då fingrarna lider. Spöet klarar av det förresten.

Om du köper -30 g modellen så fixar du riktigt lätta beten samt 30 grams vobblers utan någon oro. att du kan jigga och meta med det också är väl kul?

Kommentera

Ursprungligen postat av ny_specimen_fiskare
          jag har, och har fiskat mkt med, mitt walker light -30 g haspel och det är göörgött från de minsta spinnarna (kastar mkt längre än med ul) till de lite mindre gäddbetena typ vobblers kring 30 g. anledningen till att jag inte drämmer iväg en 40g vobblers är pg a att det känns lite onödigt då jag har ett vanligt spinnset och eftersom det inte är så kul med haspel dessutom då fingrarna lider. Spöet klarar av det förresten.

Om du köper -30 g modellen så fixar du riktigt lätta beten samt 30 grams vobblers utan någon oro. att du kan jigga och meta med det också är väl kul?
          Det låter som om att det är rätt spö för mig,synd att det inte finns fler som kan tipsa om för o nackdelar med walker ligt.

Wobblersnidarn

Kommentera

Ursprungligen postat av Wobblersnidarn
            Det låter som om att det är rätt spö för mig,synd att det inte finns fler som kan tipsa om för o nackdelar med walker ligt.

Wobblersnidarn
            tja, man får ju dividera lite själv. ska du te x köra med de allra största spookarna så vore ju -40an att föredra men då kan du ju inte köra med lika lätta grejor som med ett -30. finns det inte spookar som väger en 25 g också? tyckte jag såg det på trummans sida... till spookar, upp till de på 25, blir du nog nöjd med ett -30 spö samt spinnare o dyl.

själv så upplever jag att mitt -30 klarar av att kasta div saker mellan 3-40 riktigt fint, obs att jag har haspel versionen. sedan kan man använda det till många fiskesätt... att hiva iväg en liten löja för abborre går, spinna/meta i P&T vatten, fiska havsöring, spinna gädda med voblers/spinnare/skedar, meta med smö flöten i svår terräng går också.

faktumet att det är riktigt roligt att drilla div fisk på är ju ingen nackdel heller... senaste fisken jag tog på mitt var en abborre på 5-6 hg på en 4g droppen och en sådan fajt är riktigt kul!!

och här komemr nådastöten: ett -30 kostar bara 700 spänn innan prutning!!

Kommentera

Ja om priset var detsamma i mina trakter.
              Wobblersnidarn

Kommentera

Ursprungligen postat av Wobblersnidarn
                Ja om priset var detsamma i mina trakter.
                Wobblersnidarn
                hmm, skiljer det mycket? kollar runt på nätet ngt?

Kommentera

Jag ska göra det nu när min semester har börjat,men sedan är det frakten som kommer till

Kommentera

OM du ska ha max super spook i linändan och det med spinnversionen tycker jag du skall ta -30gram spöt.
                    Det är det som mest liknar LTJ och är "perfa för "popper-ytfisket" modell light. Vill du kunna belasta det med ngt tyngre beten då å då eller att du endast använder superspook så är 40gramaren att föredra. Båda är fina spön, speciellt spinversionen.
                    Haspelversionen har för långt bakhandtag och är störande när du kör jerkrörelserna.
                    Haspel så rekomenderar jag LTJ:n istället. Den har kortare och bekvämare handtag för haspelfiskaren.
                    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 787 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist