Bass Matrix Paragon HPT trigger - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bass Matrix Paragon HPT trigger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bass Matrix Paragon HPT trigger

    Hur är dessa spön som Sporting har tagit fram. Är de liknade St croix (upp till typ 17.5) i action/power eller är de mer "Svenska". Har inskaffat en spinnrulle och tycker dessa ser intressanta ut då jag är ute efter endelat spö. Jag kan läsa mig till skillnaden på jigg och crankbaitvarianterna. Men hur är det i verkliga välden (om det är någon som har testat)?

    http://www.sporting.se/25026-bass-ma...er-jigg-7-3fot
    http://www.sporting.se/25027-bass-ma...ankbait-7-2fot

    Om det är någon som vet några andra odelade spön på marknaden med topp 2000:-, runt 7 fot och upp till 20g så får ni verkligen rekommendera dem.

    //jonas
    Senast ändrad av Jonroo; 2018-09-25, 17:52.

  • #2
    Ingen som har dessa spön? Jag har mailat Sporting utan något svar. Såg nu också en tråd om deras motvilja att svara på mail, så jag förväntar mig ingen service genom mail. Kanske också är ett tecken på att titta på några andra fina spön som finns på marknaden. Men jag tycker det är lite roligt när affärer m.m tar fram sina egna tolkningar hur de tycker ett spö ska vara.

    Så jag gör ett försök till här sen blir det något spö från en affär i Stockholmstrakten.

    Kommentera


    • #3
      Fick hem spöt idag och ska ut med det på en provrunda imorgon, kan återkomma med en recension då om jag kommer ihåg det ��

      Kommentera


      • #4
        Väntar med spänning! Har du jigger eller crank bait varianten?

        Kommentera


        • #5
          Jigging trigger 7,3 fot, 21g

          Kommentera


          • #6
            Nu så har jag vart ute en sväng, inte så mycket fisk för att det regnade hela tiden men lite hugg och extremt skönt att kasta med. Fick in längre kasta och tyckte det fungerade utmärkt med alla drag jag kastade med allt från 9-25 gram. Den nya tekniken som är på ringarna för linan fungerar klockrent och man känner draget utmärkt, bra action i spöt relativt hårt och man känner draget väldigt bra. Jag rekommenderar spöt.

            Kommentera


            • #7
              Jag har crank varianten och är galet nöjd, tycker det är helt perfekt i aktionen för de flesta typer av hårdbeten! Har ingen negativt att säga

              Kommentera


              • #8
                Har någon av er känt på båda varianterna? Stor skillnad på dem? Tycker ni de är som de amerikanska spöna eller mer som svenska. Med amerikanska menar jag de är väldigt underklassade. Mitt St croix är bra mycket kralligare än mina svenska/europeiska.

                Kommentera


                • #9
                  Ni som nu har känt på spöna. Finna det några andra spön som är liknade i action m.m som man kan känna på i en affär i närheten av mig? Vill ha endelat spö men vill inte ha så kraftigt som st croix spöna. Tittar lite på Mass beat II från ABU då det iallafall är delat vid handtaget.

                  Kommentera


                  • #10
                    Inga fler som har någon information runt detta spö som de vill dela med sig om?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                    107 svar
                    23 932 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 295 svar
                    261 873 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    852 svar
                    138 372 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg El_Kebabo  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 030 svar
                    192 670 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 072 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Arbetar...
                    X