Bass Matrix Paragon HPT trigger - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bass Matrix Paragon HPT trigger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Jonroo Visa inlägg
    Inga fler som har någon information runt detta spö som de vill dela med sig om?
    Det Mass Beat ll spinnspö jag kände på under mässan i våras vill jag minnas som ett nättare spö, mer åt finlir. Passar det dig så kolla efter ett Villain på FS säljes, (nära Solna tror jag), delat i handtaget och liknade klinga av bra grafit (T40)...

    sorry, det Villain jag tänkte på under säljes är ett haspelspö!

    Fast kanske detta: https://www.fiskesnack.com/forum/sho...hlight=Villain
    Senast ändrad av anteman; 2018-09-24, 23:12.

    Kommentera


    • #12
      Bumpar lite

      Sökte runt lite på odelade spön och stötte på dessa.

      Tänkte om det kanske finns några fler nu som anvönder dessa spön, tänker mest på haspelvarianterna då men även allmänt hur dessa spön är. Action över/underklassade osv.

      Kommentera


      • #13
        Är tillbaka nu igen att kanske köpa något av dessa spö (spinn). Är det några fler som har testat spinnmodellen? Är osäker om man ska ta jigg eller crank varianten. Jag har St croix plastic (upp till 17.5 g) och ABU Mass beat (upp till 20g). Går varianterna att jämföras på något sätt med dessa spö ?

        PS.
        Köpte ett i jigg varianten (spinn). Återkommer när det har testat om några månader
        DS.
        Senast ändrad av Jonroo; 2019-11-29, 22:32.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Jonroo Visa inlägg
          Är tillbaka nu igen att kanske köpa något av dessa spö (spinn). Är det några fler som har testat spinnmodellen? Är osäker om man ska ta jigg eller crank varianten. Jag har St croix plastic (upp till 17.5 g) och ABU Mass beat (upp till 20g). Går varianterna att jämföras på något sätt med dessa spö ?

          PS.
          Köpte ett i jigg varianten (spinn). Återkommer när det har testat om några månader
          DS.
          Hur var spöt då? Köpte likadan nu under black friday. Kör jigg med totalvikt med både jigg och skalle mellan 15-20gr. Har redan St Croix Bass X BXS71MF till crankbete. Kommer köra tatula rullar på båda. På St Croix blir det den med lägre utväxling med nya Berkley Flouroschield 0.30mm
          Sedan väntar jag hem en Daiwa Tatula tv sw 103 xsl med spiderwire 0.15 red lina som jak kommer ha både till jiggfiske samt vertikalfiske efter röding med

          Kommentera


          • #15
            Villespinn91 Har använt det under 2020 och det är ett klassiskt amerikanskt spö. Mycket ryggrad med känslig topp. I och med det är väldigt amerikanskt så är sweetspoten utsatt skulle jag säga. Jag kastar upp till 20 g jigghuvuden utan problem. Tycker det är väldigt trevligt om man är ute efter ett billigare alternativ än St croix spö. Jag har ett haspelspö från St croix (plastic -17.5g) och det påminner mycket om det. Jag använder detta spö (med Shimano curado 71) för tyngre betena och Abu massbeat II -20 g (med shimano aldebaran mgl 51) för de lättare betena.

            Kan ge ett slag för Massbeat II spöna också. Vill man ha ett spö för lättare beten och fiska mer finessigt är Massbeat II - 20g grymt. Massbeat II - 90g är också likt ett amerikanskt spö med mycket ryggrad. Grymt till downsizegäddfisket. Ett av mina favoritspö (tycker även det är skönare än mitt St croix long ranger).

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Jonroo Visa inlägg
              Villespinn91 Har använt det under 2020 och det är ett klassiskt amerikanskt spö. Mycket ryggrad med känslig topp. I och med det är väldigt amerikanskt så är sweetspoten utsatt skulle jag säga. Jag kastar upp till 20 g jigghuvuden utan problem. Tycker det är väldigt trevligt om man är ute efter ett billigare alternativ än St croix spö. Jag har ett haspelspö från St croix (plastic -17.5g) och det påminner mycket om det. Jag använder detta spö (med Shimano curado 71) för tyngre betena och Abu massbeat II -20 g (med shimano aldebaran mgl 51) för de lättare betena.

              Kan ge ett slag för Massbeat II spöna också. Vill man ha ett spö för lättare beten och fiska mer finessigt är Massbeat II - 20g grymt. Massbeat II - 90g är också likt ett amerikanskt spö med mycket ryggrad. Grymt till downsizegäddfisket. Ett av mina favoritspö (tycker även det är skönare än mitt St croix long ranger).
              Alltså totalvikt med jigg och skalle är 15-20g. Hur funkar det?

              Kommentera


              • #17
                Villespinn91 Dom kastvikterna går bra att kasta med. Bara man tycker om amerikansk variant av spön.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Jonroo Visa inlägg
                  Villespinn91 Dom kastvikterna går bra att kasta med. Bara man tycker om amerikansk variant av spön.
                  Tack. Har mass beat 5-20gr Light fast aktion oxå men den har jag till fiske från land dessutom haspel. St croix bass x och Bass Matrix båda för multi ska jag ha i båten. St croix till hårdbeten. Tatula rullar på båda

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Jonroo Visa inlägg
                    Villespinn91 Dom kastvikterna går bra att kasta med. Bara man tycker om amerikansk variant av spön.
                    måste nog sätta tyngd på mina jiggar.. kom ju inte alls långt :/

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                    107 svar
                    23 932 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 295 svar
                    261 886 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    852 svar
                    138 374 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg El_Kebabo  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 030 svar
                    192 670 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 076 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Arbetar...
                    X