oreggad och obesiktad båtkärra? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

oreggad och obesiktad båtkärra?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• oreggad och obesiktad båtkärra?

Vad händer om man åker fast om man kör med en oreggad och obesiktad Båtkärra?

montera fast en lgf skylt och kör lugnt där pappablå kan finnas till så kanske du slipper grubbla över vad som kan hända
    www.solskensmetarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Pehrson
      Har kärran stum fjädring, lgf skylt och inga bromsar så är den ok att åka med.
      kan ev vara bromsad enl tidigare inlägg på länken nedan.

Oreggad?, du menar inta avställd?, då är det inte ok, den ska vara "borta" från bilregistret för det ska var ok.

Kommentera

OBS MORALKAKA

Du kan (om du inte har anlitat en kunnig mekkare) utsätta dig, din utrustning och andra i trafiken för onödig fara.

BTW; Tror inte det finns ngn skatt på dessa EUtrailers längre? Har inte fått ngt inbetalningskort än
        sigpic

Kommentera

Skatten på eu-trailer

Flode: saxxat från vv:s hemsida:

Släpvagnar

Släpvagnar med totalvikt på 750 kg eller mindre upphör att vara skattepliktiga. När det gäller släpvagnar med totalvikt på 751–2 000 kg ändras fordonsskatten till 360 kronor/skatteår. För övriga släpvagnar sker ingen förändring. .. Den nya årsskatten börjar gälla 1 oktober 2006. Men redan från och med 1 maj 2006 kan delar av skattebeloppet vara uträknade enligt de nya reglerna. Det beror på att fordonsskatt alltid betalas i förskott.

Jag köpte själv en easyline 450 härromveckan men fick inbetalningskort för skatten för ett par dagar sen..vilket är fel då, eftersom den ska bli skattefri..? Eller är den faktura som jag fått (95:-) enbart för skatten fram till 1:a oktober då den blir skattefri? Många frågetecken, men det är väl som vanligt bara att betala och se glad ut, struntsummor ändå i sammanhanget.
          Om det blir dubbelhugg i min båt stämmer man obligatoriskt upp i nationalsången och tar en prisa snus(2006)...dock får man nog lov att ta en prisa nikotintuggummin nu för jag har precis slutat upp med eländet..(2007)
          Eller så skiter man i det och tar en prisa snus som en riktig karl, är nere i träsket igen (2008)

Kommentera

Ursprungligen postat av robin82
            Flode: saxxat från vv:s hemsida:

Släpvagnar

Släpvagnar med totalvikt på 750 kg eller mindre upphör att vara skattepliktiga. När det gäller släpvagnar med totalvikt på 751–2 000 kg ändras fordonsskatten till 360 kronor/skatteår. För övriga släpvagnar sker ingen förändring. .. Den nya årsskatten börjar gälla 1 oktober 2006. Men redan från och med 1 maj 2006 kan delar av skattebeloppet vara uträknade enligt de nya reglerna. Det beror på att fordonsskatt alltid betalas i förskott.

Jag köpte själv en easyline 450 härromveckan men fick inbetalningskort för skatten för ett par dagar sen..vilket är fel då, eftersom den ska bli skattefri..? Eller är den faktura som jag fått (95:-) enbart för skatten fram till 1:a oktober då den blir skattefri? Många frågetecken, men det är väl som vanligt bara att betala och se glad ut, struntsummor ändå i sammanhanget.

Kolla på inbetalningkortet så ser du att det bara är för skylttillverkningen, jag fick ett sådant till min Easyline med.
            sigpic

Kommentera

Jag har en båtkärra som vägen mindre än 750. den är bromsad och måste registreras och besiktas...
              Gäller det även på den att jag slipper betala skatt på den?

Kommentera

Jag har en båtkärra som vägen mindre än 750. den är bromsad och måste registreras och besiktas...
                Gäller det även på den att jag slipper betala skatt på den?

Ja tydligen nya regler, alla släp under 750kg blir "skattefria", men frågan är om det kommer någon registreringshållningsavgift istället, den är på 35kr/år på en bil.

När jag slår in mitt regnr så blir det 0 kr.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                272 571 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13