ny design på bft stiff röd? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ny design på bft stiff röd?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ny design på bft stiff röd?

är direkt inget fan av bft spöna, men jag hittade ett i affären som faktist va riktigt trevligt,

ett bft jerk. med den röda klingan fast med korkhandtag, och ett helt handtag, inte delat som på piglet spöna, kände på det lite i affären och det verkade mycket lättare än de vanliga spöna.

men jag hittar ingen annan info om spöt, ingen rek kastvikt, nada
    så nån som har spöt och vill berätta lite om det?

(finns inte med på cwcab.com heller)

Jag har också känt på ett, tror att det är limited edition 2006.
    Va nån som sa de när ja testade det, att de skulle släppas i den designen men att det inte blev så..

Kommentera

Ursprungligen postat av bakos
      är direkt inget fan av bft spöna, men jag hittade ett i affären som faktist va riktigt trevligt,

ett bft jerk. med den röda klingan fast med korkhandtag, och ett helt handtag, inte delat som på piglet spöna, kände på det lite i affären och det verkade mycket lättare än de vanliga spöna.

Jag har spöt och det är betydligt skönare än än vanliga BFT stiff. Du kastar precis som stiffen upp till 150 gram. Som du säger så är det betydligt lättare än de andra BFT spöna. Dessutom så är det inte lika framtungt. Riktigt kanonspö enligt mig om man tittar i den prisklassen. Korken är dessutom fan så mkt skönare än de andra slemmiga materialet va de nu e.
      - T e a m O d i n -

Kommentera

Ursprungligen postat av bakos

Jag vet iofs inte hur det där röda spöt är men kan du vänta med köp tills nästa år så gör det. Det kommer en helt ny grön spöserie från CWC (med hela korkhandtag) som är riktigt bra. Har provat ett 6"8 jerkspö klassat upp till 180 gram några månader nu. Riktigt skönt spö som klarar sin kastvikt men ändå har kanonkänsla. Jag är klart imponerad av egenskaperna på spöt. Vet dock inte riktigt vad det blir för prisnivå på spöserien.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
          Jag vet iofs inte hur det där röda spöt är men kan du vänta med köp tills nästa år så gör det. Det kommer en helt ny grön spöserie från CWC (med hela korkhandtag) som är riktigt bra. Har provat ett 6"8 jerkspö klassat upp till 180 gram några månader nu. Riktigt skönt spö som klarar sin kastvikt men ändå har kanonkänsla. Jag är klart imponerad av egenskaperna på spöt. Vet dock inte riktigt vad det blir för prisnivå på spöserien.
          ca 1500kr kommer det att kosta
          - T e a m O d i n -

Kommentera

Ursprungligen postat av rickjung
            Jag har spöt och det är betydligt skönare än än vanliga BFT stiff. Du kastar precis som stiffen upp till 150 gram. Som du säger så är det betydligt lättare än de andra BFT spöna. Dessutom så är det inte lika framtungt. Riktigt kanonspö enligt mig om man tittar i den prisklassen. Korken är dessutom fan så mkt skönare än de andra slemmiga materialet va de nu e.
            tackar tackar

Kommentera

Vad jag förstod så skulle dom röda klingorna vara identiska med varandra. Endast korken som skiljer!?
              Kan däremot tänka mig att det blev bättre balans i spöt med korkhandtag.
              http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

var nere o köpte det idag, verkar skönt. ska ut o testa det imorgon

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                272 520 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13