zalt håller inte mottot! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

zalt håller inte mottot!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Äldre syns fogen mycket riktigt inte helgjutna utan 2 halvor.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Har just nu bara 2 st zalt och trots att dom får lite tid då och då så var det evigheter sedan jag fick fisk på dom. Men den äldre har en mycket bättre gång enligt mig. Nä jag kör hellre Zam och har nu tänkt att köpa upp ett gäng Westin istället för zalt. Men å andra sidan kan dom inte var så dåliga, sällan som statistiken ljuger.

Kommentera

en sak förstår jag bara inte...varför göra dom sämre? liksom det är ju inte bara zalt som har lyckats göra dom sämre...westin också och swim whizz varför?
        Mvh//Robert

Kommentera

Ursprungligen postat av Robert Jaglén
          en sak förstår jag bara inte...varför göra dom sämre? liksom det är ju inte bara zalt som har lyckats göra dom sämre...westin också och swim whizz varför?
          P E N G A R handlar precis allt om...
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av és
            är det bara jag som upplevt att dom nya zalt värkligen suger! dom lossar färg och går som en pinne i vattnet...tror nog att jag ska sluta inhandla dom nya zalt och övergå till swim whizz ist! är det någon mer som lägger ner fisket med dom nya zalt eller har ni inga problem alls med dom?
            Ja brukar lägga 2 komponets lim på Wobblerna då håller dom lite längre , ja tycker dom alltid gått likadant i vattnet köpte min första 1995 .
            Zalt har allafall rimligt pris jämfört med alla träleksaker från Usa som krokarna å ringarna rostar så fort man tittar på dom , zalt`s krokar är ju inte bra men mindre dåliga . Så länge Zwim Wizz är dyrare finns det ju ingen anledning å köpa den tycker ja , fast ja vet att visa butiker har sänkt priset.

Kommentera

Därför att Fladen och andra märken kommer ut med billiga kopior och då finns det väldigt många som köper det som är billigast. Alltså måste även tillverkaren av orginalen sänka priserna (eller få högre marginal på mindre antal sålda ex).

Läs gärna lite kommentarer från tidigare trådar, är många som tycker att det är bättre att köpa billiga kopior än dyrare orginal. Och det är ändå här där man är klart över genomsnittet vad gäller intresse och kvalitetstänkande.

Så, som Flode påpekade... Det handlar om pengarna.

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67
                Därför att Fladen och andra märken kommer ut med billiga kopior och då finns det väldigt många som köper det som är billigast. Alltså måste även tillverkaren av orginalen sänka priserna (eller få högre marginal på mindre antal sålda ex).

Läs gärna lite kommentarer från tidigare trådar, är många som tycker att det är bättre att köpa billiga kopior än dyrare orginal. Och det är ändå här där man är klart över genomsnittet vad gäller intresse och kvalitetstänkande.

Så, som Flode påpekade... Det handlar om pengarna.

/D

pengar & pengar....att dom inte fattar att det finns vissa som vill ha lite kvalité´..eller vissa...tror nog att det är ganska många som tycker att kvalitén på produkten ska vara bra...men om man vill ha en pinne som pissar ut sin färg så visst....tycker bara att det är lite tråkigt att bara slänga bort en bra orginal produkt emot en skit sak....DET SKA VARA RAPALA KVALTIÈ!
                Mvh//Robert

Kommentera

pengar & pengar....att dom inte fattar att det finns vissa som vill ha lite kvalité´..eller vissa...tror nog att det är ganska många som tycker att kvalitén på produkten ska vara bra...men om man vill ha en pinne som pissar ut sin färg så visst....tycker bara att det är lite tråkigt att bara slänga bort en bra orginal produkt emot en skit sak....DET SKA VARA RAPALA KVALTIÈ!

SVENSSONMASSAN bestämmer soritmeneten eftersom dom är den största kundgruppen.

SVENSSON vill ha billigt, Zalt gör billigt. Tragiskt men sant, men så fungerar många branscher alldeles för mkt tyvärr.
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    SVENSSONMASSAN bestämmer soritmeneten eftersom dom är den största kundgruppen.

SVENSSON vill ha billigt, Zalt gör billigt. Tragiskt men sant, men så fungerar många branscher alldeles för mkt tyvärr.
                    dom där jävla nissarna!
                    Mvh//Robert

Kommentera

Är absolut ingen superexpert på det här men, körde med Zalt typ hela sommarn och det man kan konstatera är att den sjunkande gick som en pinne i vattnet medans (enligt mig) den flytande versionen slängde fint och skördade fint.

Mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      280 559 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist