Identifiera backspärrslager på sprängskiss - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Identifiera backspärrslager på sprängskiss

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Identifiera backspärrslager på sprängskiss

Kan någon hjälpa mig att med säkerhet säga vilken del jag behöver för att fixa min trasiga backspärr på min Okuma VS200LX enligt sprängskissen nedan?

Som jag skrev i en tidigare tråd så var backspärren kass redan när jag köpte rullen ny på eBay i USA. Svendsen lovade mig dock att skicka de delar jag behövde även om rullen inte var köpt i Sverige.
    Problemet var att de ännu inte fått leveranserna av denna rulle och inte heller några reservdelar, men det var på ingående.
    Han hade inte heller någon koll på den exakta funktionen i rullen så han kunde inte på rak arm säga vilken del jag behövde.

Jag har scannat in Sprängskissen i hyffsat hög upplösning så att den är läsbar. Jag gissar själv på att det är del 9103 som jag behöver, men vill vara helt säker. Kanske nått annat som bör bytas samtidigt?

Help please.....
    Bifogade filer
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Ursprungligen postat av Da_Moose
    Kan någon hjälpa mig att med säkerhet säga vilken del jag behöver för att fixa min trasiga backspärr på min Okuma VS200LX enligt sprängskissen nedan?

Som jag skrev i en tidigare tråd så var backspärren kass redan när jag köpte rullen ny på eBay i USA. Svendsen lovade mig dock att skicka de delar jag behövde även om rullen inte var köpt i Sverige.
    Problemet var att de ännu inte fått leveranserna av denna rulle och inte heller några reservdelar, men det var på ingående.
    Han hade inte heller någon koll på den exakta funktionen i rullen så han kunde inte på rak arm säga vilken del jag behövde.

Jag har scannat in Sprängskissen i hyffsat hög upplösning så att den är läsbar. Jag gissar själv på att det är del 9103 som jag behöver, men vill vara helt säker. Kanske nått annat som bör bytas samtidigt?

Help please.....

#9103 är precis som du tror "backspärren" i form av ett frinav. Tillhörande frinavshylsa som löper genom lagret är #720. Det är inte säkert att det är trasigt. Kan helt enkelt vara pissig kvalitet.. Eller fel smörjmedel...
    Jag tycker du ska testa att rengöra lagret och hylsan i fotogen eller kemiskt ren bensin och sedan smörja med olja istället för fett.

Det kostar inget att testa (om du inte blir tvungen att köpa en liten flaska kemiskt ren bensin, men den har du nytta av senare också).

Kommentera

Tackar, skall plocka isär rullen och kolla in delarna.

Skickar ett mail till Svendsen så får de skicka mig delarna när de kommer in.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      277 388 visningar
      0 gillar