Buster jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Buster jerk

Hej!

Jag har ganska nyligen börjat med jerkbait. Buster jerk har efter ett antal 15 kilos seglat upp och blivit min klara favorit. Som en del av er här på forumet kanske redan vet så gick min älskade buster jerk i C31 sönder för några månader sen efter att en riktig bjässe högg den i stycken redan på första kastet. Jag köpte efter ett tips här på pm några träbeten, de skulle tydligen enligt den här mannen vara riktiga killers. Men jag har märkt att de inte är alls lika bra och inte ger samma fångstresultat. Jag hade därför (efter ett antal bompass med träbeten typ, cobbs 17) tänkt köpa in ett förvar av buster jerk, närmare bestämmt 30 stycken, så min fråga till er är nu vilka färger skulle ni satsa på att köpa? Jag hörde av en kille att man inte kunde kalla sig för en seriös fiskare utan att ha 40 buster jerks, stämmer detta enligt era erfarenheter, jag tyckte att det känns lite väl påkostat att köpa 40 st. Det skulle väl räcka med cirka 30 stycken, fast då kanske man inte täcker in samma situationer som med 40 stycken. Men som sagt vilka färger skulle ni rekommendera om ni bara fick välja 30 stycken.

Kom med förslag...

Ursprungligen postat av Banan Bengt
    Hej!

Jag har ganska nyligen börjat med jerkbait. Buster jerk har efter ett antal 15 kilos seglat upp och blivit min klara favorit. Som en del av er här på forumet kanske redan vet så gick min älskade buster jerk i C31 sönder för några månader sen efter att en riktig bjässe högg den i stycken redan på första kastet. Jag köpte efter ett tips här på pm några träbeten, de skulle tydligen enligt den här mannen vara riktiga killers. Men jag har märkt att de inte är alls lika bra och inte ger samma fångstresultat. Jag hade därför (efter ett antal bompass med träbeten typ, cobbs 17) tänkt köpa in ett förvar av buster jerk, närmare bestämmt 30 stycken, så min fråga till er är nu vilka färger skulle ni satsa på att köpa? Jag hörde av en kille att man inte kunde kalla sig för en seriös fiskare utan att ha 40 buster jerks, stämmer detta enligt era erfarenheter, jag tyckte att det känns lite väl påkostat att köpa 40 st. Det skulle väl räcka med cirka 30 stycken, fast då kanske man inte täcker in samma situationer som med 40 stycken. Men som sagt vilka färger skulle ni rekommendera om ni bara fick välja 30 stycken.

Kom med förslag...
    finns det ens 40 färger på buster?

Kommentera

Ja, om man räknar med shallow runner tror jag, denna skulle tydligen vara ett måste.

Kommentera

Ursprungligen postat av Banan Bengt
        Ja, om man räknar med shallow runner tror jag, denna skulle tydligen vara ett måste.
        Den personen du snackat med måste ha skojat med dig, 40 busterjerks?
        Räcker väl med högst 5 om man vill ha både skrikiga och dova färger flyt/sjunk.

Kommentera

Försöker du vara rolig????!?!?!?!? Säger väl sig självt att 30 är det absoluta minimumet.

Kommentera

hahahaha lika kul som bilden du la upp på bustern
            nej men d klart 30 bustrar minst , då kan du ju köpa 15 st orange tiger och 15 st skitmört så haru så d räcker hela året för alla väder och vatten...

(fniss)

Kommentera

Du som driver med oss eller?

Undrar vem som kan gömma sig bakom banan bengans tangentbord då?
              och nej del säger sig inte självt att 30 är minimum. varför i h-vete skulle
              man ens vilja ha 30st av samma bete, kör du på 10st har du ju täckt allt
              va buster har att erbjuda, flyt, sjunk, skrikig, mörk, randig och prickig mm.

lägg pengarna på något vettigt istället.

Kommentera

Vilken rolig kille du är, skulle de vara en gädda som högg i sönder din buster du har på bilden? hur fan har du fått rassel kulor och så vidare? :P dom måste väl ha åkt i vattnet? neee vet du vad, palla sånt här!

Kommentera

hahahahaha rolig kille det där. hahahah dagens skrätt är räddat

Kommentera

hahaha rolig kille det där. dagens skratt är räddat

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 092 visningar
                    0 gillar