Stcroix wildriver - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stcroix wildriver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Fick wildriver spöt för några veckor sedan och hade först idag möjlighet att testa det. Har importerat nästan alla spön de sista 10-12 åren men tänkte för en gång skull ta det via en svensk butik. Förmodligen första och sista gången. Svensk handel har otroligt mycket att lära sig i både kundbemötamde och information. Hänger inte ut någon allt löste sig till slut. Så nog om det.

    SPÖT!

    Spöt hade en lite gammaldags aktion precis som jag hoppades. Däremot är det enligt mig helt felklassat. Testade beten mellan 18-75g spöt är klassat till 84g
    75g klarar det att kasta men det tynger ner rejält.
    I min värld skulle det klassas 25-60g men klarar både lite mer och mindre. Men mer än 75g skulle jag inte hänga på.
    Men det passar mig rätt perfekt. För jag kör aldrig tyngre.

    Kommentera


    • #12
      En liten uppdatering om spöt.
      Har nu fiskat riktigt mycket med det. Det intressanta är hur St croix valt att klassa det. Ska vara fast och upp till 3oz. TOTALT fel. Skrev ju lite om det efter första testet. Men ju mer jag använder det blir jag varse att det skiljer sig från alla andra spön från staterna jag testat.
      Detta är egentligen ett 2oz spö. Och RF. Passar utmärkt upp till en bit över 50g. Men över 60 så orkar klingan inte riktigt längre.
      Faktum är att det inte gör något. Fiskar gädda till 90% med beten mellan 25-55g. I det spannet är den en fröjd att fiska med. Ett helt underbart vobbler spö.
      Men det märkliga är att St croix är ju nästan ökända för att underklassa sina spön.
      I detta fall GROVT överklassad.
      Mycket märkligt . Men söker man ett väldigt bra gäddspö med lite "old school " aktion kan det verkligen rekommenderas .

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 305 svar
      262 774 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg JontaK
      av JontaK
       
      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
      858 svar
      139 452 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg gaddivar  
      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
      1 031 svar
      193 733 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sundström76  
      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
      7 svar
      2 144 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg billion
      av billion
       
      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
      79 svar
      12 322 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Torekrok  
      Arbetar...
      X