Sintrade bussningar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sintrade bussningar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sintrade bussningar

    Har precis fått hem en 5600 JB köpt på Black Friday. Nu måste det ju trimmas.....var kan jag få tag på sintrade bussningar? UT's finns ju på Sportfiskeboden, men finns det även andra alternativ som är billigare eller bättre?

  • #2
    Jag köpte mina av ABU, artikelnummer hittar du på någon av de första sidorna i tråden om trim på Ambassadeurer. MEN de visade sig vara dyrare än UT-bussningarna hos Sportfiskeboden. Köp den satsen som det ingår Red label i så tror jag du kommer billigast och bäst undan... Skulle jag göra idag! Skit fiske! Gösta

    Kommentera


    • #3
      UT lagrena är väl beprövade så jag skulle inte köpa något annat , dock tror jag vinsten är knappt märkbar .
      När du byter spolen & dom andra delarna det är då det kommer hända grejer

      Kommentera


      • #4
        Det sitter väl redan bronsbussningar i en JB. Om än abus original. Jag har en rulle med dessa och ett gäng rullar med UTs. Bägge fungerar utan mankemang. De ser väldigt olika ut men fungerar felfritt bägge två. Ingen skillnad i kastegenskaperna som jag har märkt.
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

        Kommentera


        • #5
          Vet inte hur det är nu men i min JB satt vanliga bussningar som jag bytte till ABU:S sintrade som, liksom UT:s, är större och behöver pressas på plats...

          Kommentera


          • #6
            Kollade just sprängskissen o original i JB heter 19843. De sintrade heter 1270455. De kostade då 75 spänn styck medan Sportfiskeboden tog 110 kronor för paret...

            Kommentera


            • #7
              Ok. Det förklarar saken. Jag har bägge och har inte märkt någon praktisk skillnad vid fiske.
              "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

              Kommentera


              • #8
                Jag bytte till keramiska lager i min C4, mest för att jag inte kasta så hiskeligt tunga beten. Samtidigt bytte jag till en grundare UT-spole och ett lättat drev till linföraren. Jag vet inte vad som gav mest effekt, men jag kastar både längre och stabilare nu, så om du vill trimma mer skulle jag nog satsa på spolen (jag tror att det var den som gjorde mest).

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 299 svar
                262 579 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg barnmorskan  
                Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                858 svar
                139 367 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg gaddivar  
                Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                1 031 svar
                193 402 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sundström76  
                Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                7 svar
                2 141 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg billion
                av billion
                 
                Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                79 svar
                12 280 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Torekrok  
                Arbetar...
                X