Team Dawia spinnspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Dawia spinnspö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Team Dawia spinnspö

    Kollat in td bait då jag är sugen på ett lättare spinnspö. :-) någon som har erfarenhet av 8,7' versionen? Läste att den andra versionen va väldigt underklassad..

    Länk
    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...iABEgKMU_D_BwE

  • #2
    Har haft båda, eller jag har haft det längre och har kvar det kortare (som fortfarande är ett favoritspö)
    Båda är underklassade, men iom längden på 28g spöt som blir aktionen lite annorlunda och jag upplever inte det spö lika felklassat som det tyngre klassade spöt. Men det hat inga problem att skicka iväg upp mot 35g.
    Vad ska du ha spöt till är tanken?

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Har haft båda, eller jag har haft det längre och har kvar det kortare (som fortfarande är ett favoritspö)
      Båda är underklassade, men iom längden på 28g spöt som blir aktionen lite annorlunda och jag upplever inte det spö lika felklassat som det tyngre klassade spöt. Men det hat inga problem att skicka iväg upp mot 35g.
      Vad ska du ha spöt till är tanken?
      Okej! :-) tanken är att ha det till en småskruvad amba. Vill ha ett lättare spö för lättare spinnfiske, gös, gädda, abborre..men är det någon ryggrad i spöt? Vill ha ett "långkastande" spö som jag kan använda i båt..

      Kommentera


      • #4
        Gott om ryggrad, för lättare gäddfiske och gös tror jag det är suveränt.
        Själv körde jag det som spö fär landfiske med skedar och större spinnare för gädda. Krokar fint, och boxerade en 9+ utan stora bekymmer.
        Hade en rulle i 100 storlek som passade perfekt. Frågan är vilken amba, och om balansen blir bra. Klart prisvärt spö som skulle kunna kostat mer

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
          Gott om ryggrad, för lättare gäddfiske och gös tror jag det är suveränt.
          Själv körde jag det som spö fär landfiske med skedar och större spinnare för gädda. Krokar fint, och boxerade en 9+ utan stora bekymmer.
          Hade en rulle i 100 storlek som passade perfekt. Frågan är vilken amba, och om balansen blir bra. Klart prisvärt spö som skulle kunna kostat mer
          En 5500, tung som en mindre sten..men otroligt trevlig att kasta med.. tråkigt att ha ett styvt spö till en påkostad rulle :/

          Kommentera


          • #6
            Jag har ett, tycker det är otroligt bra men det är också det enda lite dyrare fiskespö jag äger i den klassen och är alldeless för oerfaren för att ge någon bra input. Använder det ihop med en daiwa tatula rulle och kastar långt och bra med det. Bor du kring Norrköping så får du gärna testa mitt om du vill

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Hedling Visa inlägg
              Jag har ett, tycker det är otroligt bra men det är också det enda lite dyrare fiskespö jag äger i den klassen och är alldeless för oerfaren för att ge någon bra input. Använder det ihop med en daiwa tatula rulle och kastar långt och bra med det. Bor du kring Norrköping så får du gärna testa mitt om du vill
              Bor rätt långt ifrån dig :/ men har du det lättare? 7-28? :-) vilka betesvikter kör du med och vilken rulle?

              Kommentera


              • #8
                Jag hade en tatula 100 HL, och en Type R parat ihop med spöt och som sagt kastade allt från 12g reflex till 35g atom, utan att känna spöts begränsning uppåt

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                  Jag hade en tatula 100 HL, och en Type R parat ihop med spöt och som sagt kastade allt från 12g reflex till 35g atom, utan att känna spöts begränsning uppåt
                  Skiljer 170g i vikt på rullarna. :P ska till Helsingborg idag och se om jag kan leta rätt på spöt :-)
                  Senast ändrad av JoelP; 2019-02-22, 08:21.

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag tror det är ett bra köpt iaf.
                    Det är fina spön. Längden och kastvikten är inte helt vanlig på ett "modernt" spö. Det känns som att 7.2/7.6ft är mer normalt för de kastvikterna om man går upp i längd. Sen finns ju alla HÖ-spön men det är ju inte riktigt det.
                    Ingen fisk är chans för fisk.
                    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 305 svar
                    262 963 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 457 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 774 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 144 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 337 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X