Lång(t)kastande spinnspö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lång(t)kastande spinnspö!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av JoelP Visa inlägg

    Okej, då är jag med :-)
    Tror tyvärr att det är haspel, trots namnet. Var inne i butiken och kollade för ett tag sedan.

    Kommentera


    • #32
      Buster vet nog vilka spön Daiwa har... står det spinnspö, trigger eller baitcast så kan man nog lita på det. Många butiker kör med exempelbilder dvs rätt serie men kan vara annan version/längd. Ring å fråga butiken!

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av Karl-Johan Visa inlägg

        Tror tyvärr att det är haspel, trots namnet. Var inne i butiken och kollade för ett tag sedan.
        En jävla tur att man inte beställt då tack för påminnelsen.

        Det lutar mer och mer mot Lundgrens RST spön. 9' 20-60g.

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av JoelP Visa inlägg

          En jävla tur att man inte beställt då tack för påminnelsen.

          Det lutar mer och mer mot Lundgrens RST spön. 9' 20-60g.
          Var bor du? Jag har ett LF/RST Suncaster 9' 20-60g men en skruvad ProRocket 5500 på.
          RST spöna är lite tyngre än de nyaste undren men det är så välbalanserat, speciellt med en mässingrocket på så vikten "känns inte" när man faktiskt använder grejerna istället för att jämföra specar på ett papper. Tänkte erbjuda dig att få provkasta,bara en tanke. Men jag bor i Tokholm.

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

            Var bor du? Jag har ett LF/RST Suncaster 9' 20-60g men en skruvad ProRocket 5500 på.
            RST spöna är lite tyngre än de nyaste undren men det är så välbalanserat, speciellt med en mässingrocket på så vikten "känns inte" när man faktiskt använder grejerna istället för att jämföra specar på ett papper. Tänkte erbjuda dig att få provkasta,bara en tanke. Men jag bor i Tokholm.
            Jag bor utanför Växjö, så det är en bit o köra..hehe! Nä, rullen ska nog sitta på något tyngre spö, eller rättare sagt så passar den nog bättre på ett tyngre spö.

            Sen är ju frågan, hur upplever du spöt? Kastlängder, ryggrad osv? Mvh :-)

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av JoelP Visa inlägg

              Jag bor utanför Växjö, så det är en bit o köra..hehe! Nä, rullen ska nog sitta på något tyngre spö, eller rättare sagt så passar den nog bättre på ett tyngre spö.

              Sen är ju frågan, hur upplever du spöt? Kastlängder, ryggrad osv? Mvh :-)
              Jag har ärligt talat inte använt mitt så mycket men det lilla jag har använt det så känns och upplevs det som en lillebror till ett LF/RST Chopper (9' <120gr) som jag har använt desto mer och det både kastar lugnt och långt och har ryggrad så det räcker och blir över. Faktiskt mitt favoritspö. Jag har drillat en hel del sej på 5-8kg från land i Saltströmmen med mitt Chopper, det sitter även en ProRocket på den men en 6500 och det balanserar perfekt i mitt tycke. Som sagt mitt Suncaster upplevs som en lillebror. Så om vi utgår i att de har samma karaktäristik så är det lättare för mig att uttala mig. Båda är "old school" liksom med rejäla tjocka hela korkgrepp både framför och bakom, en medelsnabb aktion. Inte rappt, inte slött. De är lite tyngre grövre klingor än dagens men som sagt välbalanserade och riktiga arbetshästar. Sen är det klassikt vackra spön som estetiskt passar som handen i handsken med en rundgavlad amba.
              Som downsize gäddspö och till lättare älvfiske tror jag att du skulle bli väldigt nöjd.

              Jag byter ut spön och rullar lite undan för undan men mina RST spön och ProRockets stannar.

              Kommentera


              • #37
                Ja den spöserien finns 8 9 10 i haspel samt 9” i baitcaster, så ja du har säkert sett ett haspel men samma klinga finns med trigger oxå!

                QUOTE=Karl-Johan;n2508995]

                Tror tyvärr att det är haspel, trots namnet. Var inne i butiken och kollade för ett tag sedan.[/QUOTE]

                Kommentera


                • #38
                  Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
                  Ja den spöserien finns 8 9 10 i haspel samt 9” i baitcaster, så ja du har säkert sett ett haspel men samma klinga finns med trigger oxå!

                  QUOTE=Karl-Johan;n2508995]

                  Tror tyvärr att det är haspel, trots namnet. Var inne i butiken och kollade för ett tag sedan.
                  [/QUOTE]

                  Jag var där för att köpa just det spöt och det är till haspel. Det står även på hemsidan.

                  Kontentan till dig som vill köpa: ring i vart fall först och kolla.

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

                    Jag har ärligt talat inte använt mitt så mycket men det lilla jag har använt det så känns och upplevs det som en lillebror till ett LF/RST Chopper (9' <120gr) som jag har använt desto mer och det både kastar lugnt och långt och har ryggrad så det räcker och blir över. Faktiskt mitt favoritspö. Jag har drillat en hel del sej på 5-8kg från land i Saltströmmen med mitt Chopper, det sitter även en ProRocket på den men en 6500 och det balanserar perfekt i mitt tycke. Som sagt mitt Suncaster upplevs som en lillebror. Så om vi utgår i att de har samma karaktäristik så är det lättare för mig att uttala mig. Båda är "old school" liksom med rejäla tjocka hela korkgrepp både framför och bakom, en medelsnabb aktion. Inte rappt, inte slött. De är lite tyngre grövre klingor än dagens men som sagt välbalanserade och riktiga arbetshästar. Sen är det klassikt vackra spön som estetiskt passar som handen i handsken med en rundgavlad amba.
                    Som downsize gäddspö och till lättare älvfiske tror jag att du skulle bli väldigt nöjd.

                    Jag byter ut spön och rullar lite undan för undan men mina RST spön och ProRockets stannar.
                    Då blir det nog o prova ett sådant! :-) billigt och förhoppningsvis bra !

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                    107 svar
                    23 932 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 295 svar
                    261 873 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    852 svar
                    138 372 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg El_Kebabo  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 030 svar
                    192 670 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 072 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Arbetar...
                    X