Prorex AGS -120 sprack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prorex AGS -120 sprack

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Gött!

    Kommentera


    • #12
      Det ska du va otroligt nöjd med! Ett spö med ca 2 år på nacken kan ju nyttjas oändligt mkt, kanske inte alla gånger helt varsamt. En minimal spricka i klingan som inte behöver synas kan få det att snälla av vid belastning, och om spöt hade något fel från början (2017) borde det (om det inte legat som hyllvärmare hos dig tills nu) borde det resulterat i ett trasig spö långt tidigare

      Bra med goodwill och söders redan grymma rykte blir inte sämre iom detta

      Kommentera


      • #13
        Nu var det daiwa som jag mailade igårkväll som kom med godwill, söder ska ha eloge iof då de fixade fram en topp för 700kr åt mig

        Jag är Daiwa och söder trogen
        Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

        Kommentera


        • #14
          Visst spön kan råka ut för en hel del men det är klart att ett spö med 1,5 år på nacken med två års garanti ska hanteras av säljare/importör, det står ju om inte annat i garantivillkoren vi kan läsa ovan, i tillägg konsumentköplagen, som dock är svårare, bevismässigt. Nu blev det dock hanterat som godwill men det gör ju ingen större skillnad för TS - gott så!
          Senast ändrad av anteman; 2019-06-04, 10:24.

          Kommentera


          • #15
            Vad ska Söder ha eloge för? Borde inte de hänvisat dig direkt till Daiwa med anledning av tvåårsgarantin? Risken fanns ju att om du lyssnat på Söders hade du köpt en ny topp och inte tagit ärendet till Daiwa.

            Nu missar jag säkert något och då ber jag om ursäkt, men jag hänger inte riktigt med.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
              Vad ska Söder ha eloge för? Borde inte de hänvisat dig direkt till Daiwa med anledning av tvåårsgarantin? Risken fanns ju att om du lyssnat på Söders hade du köpt en ny topp och inte tagit ärendet till Daiwa.

              Nu missar jag säkert något och då ber jag om ursäkt, men jag hänger inte riktigt med.
              Nej, det är ju inte upp till köparen att hålla kontakt med annan än köpstället.

              Kommentera


              • #17
                Nu är jag inte insatt i konsumentköplagen men i så fall tolkar jag det som att de omedelbart skulle ha kontaktat Daiwa i stället för att försöka sälja en ny topp. Men som sagt jag kan ha missförstått situationen.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
                  Nu är jag inte insatt i konsumentköplagen men i så fall tolkar jag det som att de omedelbart skulle ha kontaktat Daiwa i stället för att försöka sälja en ny topp. Men som sagt jag kan ha missförstått situationen.
                  nä egentligen inte, jag var nöjd med söder för dem sökte en ny topp så snabbt åt mig, skulle de skött det exemplariskt skulle de kontaktat daiwa åt mig och fråga om goodwill
                  Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

                  Kommentera


                  • #19
                    Då förstår jag lite bättre.

                    Kommentera


                    • #20
                      Jag var precis påväg att rekommendera ett ags till en kompis som letar nytt spö. Vågar man rekommendera det? Det verkar som att det inte är oförstörbart direkt. Det är inte så många andra spön jag läst om så många lossade ringar på. Hur är det med krokhållaröglan? Verkar den hålla?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 874 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 372 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 073 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X