Sg xlnt3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sg xlnt3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag har ett Xlnt 7-25 8fot. Jag skulle säga att det passar rätt bra för det TS efterfrågar rent egenskapmässigt. Dock är det en aning underklassat skulle jag säga. 10-30 är nog närmare sanningen skulle jag säga precis som TS är inne på.
    Skulle säga att det är ganska rätt i pris där kring 1000kr. Är som vad man kan förvänta sig för dom pengarna vill jag påstå, vare sig mer eller mindre.

    Jag skulle personligen inte betala fullpris för det. Vet ingen begagnatmarknad som är mer fördelaktig för köparna som sportfiskemarknaden. För ca 1000kr kan du väldigt mycket begagnat om du har lite tålamod.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Sndn Visa inlägg
      Jag har ett Xlnt 7-25 8fot. Jag skulle säga att det passar rätt bra för det TS efterfrågar rent egenskapmässigt. Dock är det en aning underklassat skulle jag säga. 10-30 är nog närmare sanningen skulle jag säga precis som TS är inne på.
      Skulle säga att det är ganska rätt i pris där kring 1000kr. Är som vad man kan förvänta sig för dom pengarna vill jag påstå, vare sig mer eller mindre.

      Jag skulle personligen inte betala fullpris för det. Vet ingen begagnatmarknad som är mer fördelaktig för köparna som sportfiskemarknaden. För ca 1000kr kan du väldigt mycket begagnat om du har lite tålamod.
      Tack, precis vad jag ville höra. Då kan jag nästan utgå från att 3-18gr också är lika underklassat och kanske egentligen är ett 5-22.

      Kommentera


      • #13
        Vad har ni för erfarenheter av att kapa ca 2 tum i toppen på spön som ligger på den snabbare sidan, för att bumpa upp kastvikter en aning utan att tappa toppens generella egenskaper?

        Då spöt jag funderar på är 8 fot så finns det 2-3 tum till godo utan att det blir för kort, ifall man skulle vilja styva upp det lite senare... Kan det lyckas bra eller "dödar" man spöt?

        Nu är det ju inget dyrt spö heller så man blir ju inte ruinerad ifall det inte lyckas men vill höra om ni har "labbat" med sånt och vad erfarenheterna är

        Kommentera


        • #14
          Har prövat nån gång för länge sedan när toppöglan rök men minns knappt... nån påk blev det inte men "på den tiden" var modernt toppiga spön ovanliga...

          Ett längre spö typ 8 fot bör klara operationen bättre än ett kort 6,5 fots spö, samma sak med ett spö som har djupare aktion än ett toppigt spö skulle jag tro... E spöt odyrt och egenskaperna inte vad du vill, varför inte pröva?

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 299 svar
          262 617 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg barnmorskan  
          Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
          858 svar
          139 401 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg gaddivar  
          Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
          1 031 svar
          193 582 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
          7 svar
          2 141 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg billion
          av billion
           
          Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
          79 svar
          12 300 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Torekrok  
          Arbetar...
          X