Skillnad mellan 500 cs rocket och pro rocket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skillnad mellan 500 cs rocket och pro rocket?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo eller så tar jag och köper en pro rocket helt enkelt.

Funderar på en i 5500 storlek så då faller ju snäjks erbjudande iaf.

Kommentera

Gör det! Den är jäkligt läcker Polarn har en sån, kanoooon
      Han har en 4500, så jäkla snygg, Mmmmm
      Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
        Det där med veven beror på årsmodell, jag har en ProRocket med platta vevknoppar och en ProRocket med runda vevknoppar. Det är olika årsmod på dem.
        I så fall har någon bytt ut veven på din Pro Rocket. Samtliga Pro Rocket (och innan dess Pro Shop) har platta gummiknoppar på veven.

Men det stämmer som tidigare inlägg säger att det bara är på utsidan de skiljer sig åt. Färg och form på gavlarna samt vevknopparna är det som skiljer. Invändigt är rullarna identiska.

En liten rättelse är på sin plats. CS Rocket finns inte i storlek 5500. Tidigt (1994) fanns en 5500 CS men det var en exportrulle som inte syns ofta här i sverige.

En liten avvikelse dök upp i och med Pro Rocket-modellerna som var svarta och hade klisterdekaler på gavlarna. Dessa rullar hade även vev och stjärnhjul av aluminium och får anses vara de sämsta Pro Rocket ABU gjort (även om de fortfarande är bra).

Årets Pro Rocket har fått lite nya delar invändigt (bromslameller, pinjongdrev, kopplingsbricka/centrifugalbroms) men det är möjligt att CS Rocket får samma ändringar i år (Detta vet jag dock inget om än).

Priserna på Pro Rocket har år efter år närmat sig den vanliga CS Rocket men har alltid legat lite bättre i pris. Allra bäst pris hade de gröna Pro Shop som var riktigt billiga och som var exakt lika bra som CS Rocket även om centrifugalbromsen skiljde sig mellan dessa. Den mindre modellen hade visserligen bara ett kullager i spolen men även efter uppgradering var det kanonpriser på de gröna skönheterna.
        Senast ändrad av FRB; 2007-02-27, 06:39.

Kommentera

Men Pro Rocketen finns i stl 4500-5500-6500-7000
          Hört där ska komma 5501 6501 kan va muma till jerkandet

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg
            Priserna på Pro Rocket har år efter år närmat sig den vanliga CS Rocket men har alltid legat lite bättre i pris. Allra bäst pris hade de gröna Pro Shop som var riktigt billiga och som var exakt lika bra som CS Rocket även om centrifugalbromsen skiljde sig mellan dessa. Den mindre modellen hade visserligen bara ett kullager i spolen men även efter uppgradering var det kanonpriser på de gröna skönheterna.
            Nu blir jag förvirrad.. är CS Rocket bättre än CS PRO rocket?

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg
              I så fall har någon bytt ut veven på din Pro Rocket. Samtliga Pro Rocket (och innan dess Pro Shop) har platta gummiknoppar på veven.

Men det stämmer som tidigare inlägg säger att det bara är på utsidan de skiljer sig åt. Färg och form på gavlarna samt vevknopparna är det som skiljer. Invändigt är rullarna identiska.

En liten rättelse är på sin plats. CS Rocket finns inte i storlek 5500. Tidigt (1994) fanns en 5500 CS men det var en exportrulle som inte syns ofta här i sverige.

En liten avvikelse dök upp i och med Pro Rocket-modellerna som var svarta och hade klisterdekaler på gavlarna. Dessa rullar hade även vev och stjärnhjul av aluminium och får anses vara de sämsta Pro Rocket ABU gjort (även om de fortfarande är bra).

Årets Pro Rocket har fått lite nya delar invändigt (bromslameller, pinjongdrev, kopplingsbricka/centrifugalbroms) men det är möjligt att CS Rocket får samma ändringar i år (Detta vet jag dock inget om än).

Den ena är i stl 6500 och är röd, den kom med runda vevknoppar, jag har dock bytt på den, plus en massa godis invändigt från UT.

Den andra är i stl 5500 och är helt original med platta vevknoppar, den är silverfärgad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
                Den ena är i stl 6500 och är röd, den kom med runda vevknoppar, jag har dock bytt på den, plus en massa godis invändigt från UT.

Den andra är i stl 5500 och är helt original med platta vevknoppar, den är silverfärgad.
                Precis som FRB säger så har alla Raketer oavsett färg eller utforming på gavlarna varit i princip exakt samma rulle...vilket även gäller för många andra ambassadeurer, oftast är det bara små skillnader. Den nya CS PRO Rocket har fått många av de nyheter som kom förra året i nya C3, C4 o Recorden. Den "gamla" CS Rocket..dvs den silverblåa som bara finns i 6500 storlek har förmodligen oxå fått dessa uppgraderingar i år. Om inte..ja då är PRO Rocket förmodligen det bättre köpet..

Kommentera

Ursprungligen postat av schizo Visa inlägg
                  Nu blir jag förvirrad.. är CS Rocket bättre än CS PRO rocket?
                  Jag kanske var otydlig. Det är samma rulle kan man säga, förutom den förra modellen av Pro Rocket som var svart. Den var liiite sämre men ändå inte så mycket att orda om.

Jag upprepar dessutom att vevarna på Pro Rocket har platta gummiknoppar. Allt annat är modifieringar som någon har utfört.

Kommentera

Ok.. kan då mao lika gärna köpa från Snäjk om jag bestämmer mig för en 6500 rulle.

Bara att få tummen ur och bestämma sig då.

Kommentera

Rocket 6500C3 CT

Jag har en Rocket 6500C3 CT alltså en utan linspridare. Ganska ovanlig tror jag, snurrar utav bara h_lvete De e grejer det
                      Så att säga så att säga så att säga...
                      Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 785 visningar
                      0 gillar