BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tommy_Lagebro
    replied
    Ursprungligen postat av Bernie K Visa inlägg
    TicklerZ i The Deal är nog det mest överjävliga bete jag har på att locka fram hugg på första kastet direkt efter betesbyte, när ingen annat funkat en bra stund innan. Har några mörkare TicklerZ också som är OK, men inte som The Deal. Hot Snakes känns också glödhet, det kanske är nåt med det ljusblåa glittret.

Hade för övrigt galet mängdfiske i skärgårn i helgen (med en kompis som bara fiskat sjö tidigare, han var i chock), och då var det en cheb-riggad Baby Goat i Hot Snakes som var melodin. Kunde nästan ställa klockan efter hur hugget kom 1-2sek efter vevstopp. Otroligt mycket fisk runt 30 i livskraftig kondition, rena kraftpaket.
    Antar att det var på ned skalle.
    vilken vikt körde du och vad var ungefärligt djup där du fiskade.
    Är sugen på att testa.

Tack för peppen

Lämna en kommentar:

• Bernie K
    replied
    Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

fick själv hem MinnowZ 3'' och TricklerZ i 2 färger ( The deal , Hot Snakes) Ska få hem Finesse Shadz och Trick Shotz i the deal oxå.
    TicklerZ i The Deal är nog det mest överjävliga bete jag har på att locka fram hugg på första kastet direkt efter betesbyte, när ingen annat funkat en bra stund innan. Har några mörkare TicklerZ också som är OK, men inte som The Deal. Hot Snakes känns också glödhet, det kanske är nåt med det ljusblåa glittret.

Hade för övrigt galet mängdfiske i skärgårn i helgen (med en kompis som bara fiskat sjö tidigare, han var i chock), och då var det en cheb-riggad Baby Goat i Hot Snakes som var melodin. Kunde nästan ställa klockan efter hur hugget kom 1-2sek efter vevstopp. Otroligt mycket fisk runt 30 i livskraftig kondition, rena kraftpaket.

Lämna en kommentar:

• Flex
    replied

fick själv hem MinnowZ 3'' och TricklerZ i 2 färger ( The deal , Hot Snakes) Ska få hem Finesse Shadz och Trick Shotz i the deal oxå.
    Du är helt klart rustad för höst borre.

Skit fiske

Lämna en kommentar:

• Villespinn91
    replied
    Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
    Dax för höst borre

Lämna en kommentar:

• Flex
    replied
    Dax för höst borre
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Kör nedd och små wobblers med min xg. Bästa rullen till ned. Mycket skönare än haspel. Känner minsta pet genom rullen. Tog några vändor att vänja mig att köra jigg och ned med multi men kommer aldrig att gå tillbaka till haspel. Eller är det riktigt jävla kallt så kör jag haspel. Annars är det multi som gäller :-)

Lämna en kommentar:

• Villespinn91
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Samma rulle som curado bfs fast annan färg. Har curadon som jag använder för vikter mellan 5-12g. Ska du kasta lättare rekommenderar jag en någon
    annan rulle. I det stora hela är det en grym rulle. Väldigt liten och sitter lågt. Känns som en liten pansarvagn och därav väger en del i jämförelse med andra bfs rullar. Perfekt rulle till "power bfs". Dock görs den bara i en utväxlingen som är lite väl hög för annat en finess applikationer. Men vet ej vilken utväxling som erbjuds på Scorpion.
    det är xG jag kollar på. Ned kommer jag fiska på min haspelutrustning. Det är mer egentligen till carolina jag tänkt ha det till. är sommarhalvåret vibrationsbeten 7-10g samt 7g chatterbaits kommer användas.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    någon som vet något om Shimano Scorpion BFS? Ska ha till Carolina och lättare chatterbaits och vibrationsbeten,
    Samma rulle som curado bfs fast annan färg. Har curadon som jag använder för vikter mellan 5-12g. Ska du kasta lättare rekommenderar jag en någon
    annan rulle. I det stora hela är det en grym rulle. Väldigt liten och sitter lågt. Känns som en liten pansarvagn och därav väger en del i jämförelse med andra bfs rullar. Perfekt rulle till "power bfs". Dock görs den bara i en utväxlingen som är lite väl hög för annat en finess applikationer. Men vet ej vilken utväxling som erbjuds på Scorpion.

Lämna en kommentar:

• Villespinn91
    replied
    någon som vet något om Shimano Scorpion BFS? Ska ha till Carolina och lättare chatterbaits och vibrationsbeten,

Lämna en kommentar:

• Flex
    replied
    Ursprungligen postat av Bernie K Visa inlägg
    Tack för alla svar hörni! Vad gäller spole är det 34mm diam som gäller, det var ju ingen raketforskning att mäta det. (och Aliexpress är ju tydligen mer än bara en säljare, så så bra koll hade jag...)

Jo, jag hittade dit när jag letade runt igår. Överlag så hittade jag en rad olika spolar på ebay som jag är hyfsat säker är kompatibla (bl.a en från sds customs), men det var ingen listning som var helt 100% i tydlighet. Spolen från sdscustoms står det i rubriken att det är SV, men i listan på kompatibla rullar nämns inte SV alls. Till en annan spole står det *på samma bild* att den både är kompatibel med Tatula CT SV och inte kompatibel med Tatula CT SV. Sen hittade jag till några youtube-filmer av raWr fishing som hade haft problem med beställda SV-spolar som inte passade eller funkade som de ska (trög SV-fjädring), så man blir en gnutta orolig. Varifrån beställde du själv din spole och lager?
    Skicka ett mail till killen och fråga vad du ska ha för spole och lager då han är riktigt hjälpsam

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 867 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04