BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av orm Visa inlägg
    Kikar på att ersätta min Shimano SLX BFS till nästa säsong. Kör ett Daiwa Blazon 1,8-11g ... finns det någon anledning att öht titta på något annat än Aldebaran BFS? Kör 6lbs Sunline Shooter.

Jag är inte så renodlad på min BFS kombo för abborre, kör mest free rig men använder den för att twitcha mina minsta jerks och top water pencils ibland med.
    I ärlighetens namn.....nej. Det är den bästa BFS-rullen i prisklassen. Garanterat. Vill du verkligen köra rundgavlat är Conquest BFS såklart en bra idé. Att BFS-trimma en Daiwa Steez eller Millionaire CT SV är ju också en idé....men vete-tusan om du får samma "preformance" som en stock Aldebaran BFS?

Lämna en kommentar:

• orm
    replied
    Tack, men jag vevar med Höger. Sen är det ju egentligen ingen skillnad utöver namnet på SLX & Curado BFS. Något kullager nånstans bara.

Lämna en kommentar:

• Villespinn91
    replied
    Ursprungligen postat av orm Visa inlägg
    Kikar på att ersätta min Shimano SLX BFS till nästa säsong. Kör ett Daiwa Blazon 1,8-11g ... finns det någon anledning att öht titta på något annat än Aldebaran BFS? Kör 6lbs Sunline Shooter.

Jag är inte så renodlad på min BFS kombo för abborre, kör mest free rig men använder den för att twitcha mina minsta jerks och top water pencils ibland med.
    Har annars en Curado bfs vänstervevad till salu

Lämna en kommentar:

• orm
    replied

Lämna en kommentar:

• orm
    replied
    Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg
    Hmm någon som testat linkhead med fluga till abborre?
    Jag har, och har lyckats få en fisk på det. Farsan knöt någon kräftdjursimitation åt mig. Tycker inte det är speciellt effektivt personligen men så tror jag nog inte på det tillräckligt mycket heller.

Lyckats dra en del Harr på Wooly Bugger och 2,5g linkhead dock, fattar inte att de hugger på wooly bugger, det ser ju verkligen bara ut som en snorloska i vattnet.

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg
    Jag har en Wooly Bugger på ett 5 g linkhead riggad, men tyvärr har jag inte fiskat med det ännu!

Lämna en kommentar:

• Flex
    replied
    Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg

Spännande med sjunkande flätlina, dela gärna med dig av känsla sen. Låter som nått som kan passa mitt fiske.
    Tackar
    Absolut ska bara vänta på lite bättre väder så ska jag åka ut och testa.

Lämna en kommentar:

• Villespinn91
    replied
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Villespinn91
    replied
    Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
    Borrebutiken levererade på 2dag mycket bra.
    Tänkte inte köpa kairiki g5 först för den var på 0.13 för grovt för mig men ville prova en sjunkande lina så köpte än då men jävla va tunn den va mycket nöjd.
    Eagle claw ned skallarna ser riktigt bra ut så det blir fler.
    Ja linan är tunnare än andra linor som inte är jdm.

Lämna en kommentar:

• Tommy_Lagebro
    replied
    Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
    Borrebutiken levererade på 2dag mycket bra.
    Tänkte inte köpa kairiki g5 först för den var på 0.13 för grovt för mig men ville prova en sjunkande lina så köpte än då men jävla va tunn den va mycket nöjd.
    Eagle claw ned skallarna ser riktigt bra ut så det blir fler.
    Spännande med sjunkande flätlina, dela gärna med dig av känsla sen. Låter som nått som kan passa mitt fiske.
    Tackar

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 846 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S