BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blinker
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Min tanke när jag skapade tråden är givetvis utrustning. Och det finns nog knappast något spinnfiske som ställer mer krav på utrustning än just BFS. Så den diskussionen är viktig. Men även tekniker och fiske.
    Tråden heter BFS/UL fiske och utrustning. Det enda synpunkt på vad jag anser ska postas här är just att det ska handla om UL och BFS. För mig är det max 10g. Kommer vi upp till 12-14g finns en annan bra tråd som jag vet är länkad flera gånger här men tror jag heter snäppet över BFS. Så för mig, posta vad du vill men det ska vara UL grejer som används eller diskuteras.
    Håller med till 100%

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Min tanke när jag skapade tråden är givetvis utrustning. Och det finns nog knappast något spinnfiske som ställer mer krav på utrustning än just BFS. Så den diskussionen är viktig. Men även tekniker och fiske.
    Tråden heter BFS/UL fiske och utrustning. Det enda synpunkt på vad jag anser ska postas här är just att det ska handla om UL och BFS. För mig är det max 10g. Kommer vi upp till 12-14g finns en annan bra tråd som jag vet är länkad flera gånger här men tror jag heter snäppet över BFS. Så för mig, posta vad du vill men det ska vara UL grejer som används eller diskuteras.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Svårt det här med trådar och dess innehåll. De få trådar jag skapat har varit mer avgränsade och specifikt frågande. I de fallen har jag personligen inget emot att tråden ”växer organiskt” som jag brukar säga om jag fått ”svar” på min fråga, då får den växa i vilken riktning som helst.

Denna tråd är annorlunda, skapad för diskussion om BFS utrustning i vid bemärkelse som jag uppfattat det.

Har inte läst igenom tråden på länge, den har säkert haft sina avvikande spår här och där, det blir så. Lite synd vore det dock om det huvudsakligen blev en tråd med fångstrapporter, speciellt när det redan finns en hel kategori för fångstrapporter, ffa om man är intresserad av dessa eftersom de blir oerhört svåra att söka med FS bedrövliga sökfunktion.

fick jag önska något vad gäller innehåll i fångstrapporter så vore det kort info om något av t ex ”Större insjö i Mellansverige, landfiske, vind SV (i lovart), luft, vattentemperaturen, fisken högg ytligt/mellan/botten med sten/grus/gräs där djupet är X meter på jiggX eller tailspinner Y 12g, färg Z snabbt/långsamt infiskad. Med sån info kan man om man vill, försöka applicera ett fiske som man annars kanske inte skulle tänkt sig… till exempel.

Lämna en kommentar:

• Flex
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Med risk för att vara surgubbe. Men går det att hålla sig till PM med hälsningar och fångstrapporter?
    Absolut rätt att vi kunnat ta det på pm.

Efter som jag är lite handikappad när det kommer till att skriva så blir det ofta en bild med lite text så fångst rapport tycker jag är ok om man skriver va fisken nappade på.

Lämna en kommentar:

• Ulf W
    replied

Exceptionella fångster är ju så klart roliga att läsa om. Men dagens fångst kanske inte?

Själv var jag nere en snabbis idag vid Fridhemsbryggan och drog tre abborrar på Z-man Minnowz Smelt med 3,5g football finesse head. Men tyckte inte det var så mycket att skriva om. Det brukar ju liksom hända att man får fisk när man fiskar...

Skulle ju bli lite kluttrigt i tråden om alla som fått några borrar skrev det här. Finns en hel kategori för fångstrapporter här:
    https://www.fiskesnack.com/forum/allmänt/fiskerapporter
    Personligen tycker jag det är trevligt med rapporter speciellt när det skrivs vad som funkade för dagen.
    Är själv ganska ny på det här med bfs så jag lär mig mycket av det som skrivs.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg

Varför fångstrapporterna?
    Exceptionella fångster är ju så klart roliga att läsa om. Men dagens fångst kanske inte?

Själv var jag nere en snabbis idag vid Fridhemsbryggan och drog tre abborrar på Z-man Minnowz Smelt med 3,5g football finesse head. Men tyckte inte det var så mycket att skriva om. Det brukar ju liksom hända att man får fisk när man fiskar...

Skulle ju bli lite kluttrigt i tråden om alla som fått några borrar skrev det här. Finns en hel kategori för fångstrapporter här:

Lämna en kommentar:

• Fiskefuralles
    replied
    Med risk för att vara surgubbe. Men går det att hålla sig till PM med hälsningar och fångstrapporter?
    Varför fångstrapporterna?

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied

Lämna en kommentar:

• lsjonsson
    replied
    Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg

Yes stämmer bra det : )
    Kul att få träffa på en kändis! : )

Hur går det med rävarna då?
    Jobbar du kvar på Astro?

Lämna en kommentar:

• Flex
    replied
    Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

Är det kompisen Flex som jag mötte i Töre för X år sedan över en kopp kaffe och en massa ljug? : )
    Yes stämmer bra det : )

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
271 302 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist