Ursprungligen postat av engqvist
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Min tanke när jag skapade tråden är givetvis utrustning. Och det finns nog knappast något spinnfiske som ställer mer krav på utrustning än just BFS. Så den diskussionen är viktig. Men även tekniker och fiske.
Tråden heter BFS/UL fiske och utrustning. Det enda synpunkt på vad jag anser ska postas här är just att det ska handla om UL och BFS. För mig är det max 10g. Kommer vi upp till 12-14g finns en annan bra tråd som jag vet är länkad flera gånger här men tror jag heter snäppet över BFS. Så för mig, posta vad du vill men det ska vara UL grejer som används eller diskuteras.
- Gillar 4
Lämna en kommentar:
-
Svårt det här med trådar och dess innehåll. De få trådar jag skapat har varit mer avgränsade och specifikt frågande. I de fallen har jag personligen inget emot att tråden ”växer organiskt” som jag brukar säga om jag fått ”svar” på min fråga, då får den växa i vilken riktning som helst.
Denna tråd är annorlunda, skapad för diskussion om BFS utrustning i vid bemärkelse som jag uppfattat det.
Har inte läst igenom tråden på länge, den har säkert haft sina avvikande spår här och där, det blir så. Lite synd vore det dock om det huvudsakligen blev en tråd med fångstrapporter, speciellt när det redan finns en hel kategori för fångstrapporter, ffa om man är intresserad av dessa eftersom de blir oerhört svåra att söka med FS bedrövliga sökfunktion.
fick jag önska något vad gäller innehåll i fångstrapporter så vore det kort info om något av t ex ”Större insjö i Mellansverige, landfiske, vind SV (i lovart), luft, vattentemperaturen, fisken högg ytligt/mellan/botten med sten/grus/gräs där djupet är X meter på jiggX eller tailspinner Y 12g, färg Z snabbt/långsamt infiskad. Med sån info kan man om man vill, försöka applicera ett fiske som man annars kanske inte skulle tänkt sig… till exempel.
- Gillar 3
Lämna en kommentar:
-
Absolut rätt att vi kunnat ta det på pm.Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggMed risk för att vara surgubbe. Men går det att hålla sig till PM med hälsningar och fångstrapporter?
Efter som jag är lite handikappad när det kommer till att skriva så blir det ofta en bild med lite text så fångst rapport tycker jag är ok om man skriver va fisken nappade på.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Personligen tycker jag det är trevligt med rapporter speciellt när det skrivs vad som funkade för dagen.Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
Exceptionella fångster är ju så klart roliga att läsa om. Men dagens fångst kanske inte?
Själv var jag nere en snabbis idag vid Fridhemsbryggan och drog tre abborrar på Z-man Minnowz Smelt med 3,5g football finesse head. Men tyckte inte det var så mycket att skriva om. Det brukar ju liksom hända att man får fisk när man fiskar...
Skulle ju bli lite kluttrigt i tråden om alla som fått några borrar skrev det här. Finns en hel kategori för fångstrapporter här:
https://www.fiskesnack.com/forum/allmänt/fiskerapporter
Är själv ganska ny på det här med bfs så jag lär mig mycket av det som skrivs.
- Gillar 4
Lämna en kommentar:
-
Exceptionella fångster är ju så klart roliga att läsa om. Men dagens fångst kanske inte?Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
Varför fångstrapporterna?
Själv var jag nere en snabbis idag vid Fridhemsbryggan och drog tre abborrar på Z-man Minnowz Smelt med 3,5g football finesse head. Men tyckte inte det var så mycket att skriva om. Det brukar ju liksom hända att man får fisk när man fiskar...
Skulle ju bli lite kluttrigt i tråden om alla som fått några borrar skrev det här. Finns en hel kategori för fångstrapporter här:
Lämna en kommentar:
-
Varför fångstrapporterna?Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggMed risk för att vara surgubbe. Men går det att hålla sig till PM med hälsningar och fångstrapporter?
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Med risk för att vara surgubbe. Men går det att hålla sig till PM med hälsningar och fångstrapporter?
Lämna en kommentar:
-
Kul att få träffa på en kändis! : )Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
Yes stämmer bra det : )
Hur går det med rävarna då?
Jobbar du kvar på Astro?
Lämna en kommentar:
-
Yes stämmer bra det : )Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Är det kompisen Flex som jag mötte i Töre för X år sedan över en kopp kaffe och en massa ljug? : )
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 302 visningar