BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• anteman
    replied
    Fast isf heller en Legalis 2000 än en 1000 som har en väl liten diameter på spolen och samma kropp (så även 2500).

Lämna en kommentar:

• _viktor
    replied
    Ursprungligen postat av Young Waterfoot Visa inlägg
    Då var ett Major Craft Aji-Do 5G AD5-S682M/AJI beställt! Lite dålig tajming alldeles innan japanernas Golden week, en veckas högtid, började... Så det leveransen kommer inte att vara så kvick som flera här berättat om, 3-4-5 dagar till Sverige.

Nåväl med UL-spöet inköpt så behövs ju en rulle. Såg att Daiwa 20 Fuego 1000XH reas för 739 kr och Daiwa 18 Caldia 2000S för 1399 kr.

Är Caldian värd det dubbla priset?
    Nej. Köp en legalis eller exceler istället. Samma rulle men ingen magseal som du ändå inte behöver här.

Lämna en kommentar:

• Young Waterfoot
    replied
    Då var ett Major Craft Aji-Do 5G AD5-S682M/AJI beställt! Lite dålig tajming alldeles innan japanernas Golden week, en veckas högtid, började... Så det leveransen kommer inte att vara så kvick som flera här berättat om, 3-4-5 dagar till Sverige.

Nåväl med UL-spöet inköpt så behövs ju en rulle. Såg att Daiwa 20 Fuego 1000XH reas för 739 kr och Daiwa 18 Caldia 2000S för 1399 kr.

Är Caldian värd det dubbla priset?

Lämna en kommentar:

• _viktor
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

Gillar 2500 till det mesta inklusive HÖ där även en 3000 (Daiwa) funkar men till UL/L 5-6 fot och säg 4-12g beten så skulle jag (som ej kör UL) ändå överväga en 2000. Lite lättare, nättare på ett sånt spö och sannolikt en lite snabbare rulle än säg 5,2:1 för att hämta slacklinan mellan knyckarna.
    Skulle utan tvekan köpa en c2500. Tänk att det är typ en 2250 mao 1000/2000 nätt rulle med typ 2500 spole. Med det sagt så får du tänka på att para ihop med ett fint lätt spö för annars kommer balansen vara tokig.

Just på grund av det kommer jag testa både c2500 och vanliga 2500 för nya vanquishen är väldigt lätt.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Svard Visa inlägg
    Jag tänkte köpa Shimano Vanquish till mitt UL/L spö. Vad tror ni passar bäst till finesse metoder som Cheb- och Ned Rig, 2500S eller 2500S HG?
    Gillar 2500 till det mesta inklusive HÖ där även en 3000 (Daiwa) funkar men till UL/L 5-6 fot och säg 4-12g beten så skulle jag (som ej kör UL) ändå överväga en 2000. Lite lättare, nättare på ett sånt spö och sannolikt en lite snabbare rulle än säg 5,2:1 för att hämta slacklinan mellan knyckarna.
    Senast ändrad av anteman; 2023-04-30, 00:16.

Lämna en kommentar:

• Flex
    replied
    Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

Hur är aktionen på spöt?
    Jag tycker att det är ett snabbt toppig spö men böjer sig gött vid belastning

Lämna en kommentar:

• Storborre
    replied
    Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
    Ramlade in ett Venom spö som ska prövas i kvä riktigt lätt och gött spö
    Hur är aktionen på spöt?

Lämna en kommentar:

• Flex
    replied
    Ursprungligen postat av Jag, Sture Visa inlägg

Mitt var en dröm att använda. Man dyngar 2-grammare ungefär som det vore ett torskdrag! Tyvärr gick toppen av, men en ny är på ingång.
    Yes ett riktigt trevligt spö som är otroligt lätt och som du säger så kastar man lååångt.

Yes förstår att du beställde et nytt

Lämna en kommentar:

• Jag, Sture
    replied
    Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
    Ramlade in ett Venom spö som ska prövas i kvä riktigt lätt och gött spö
    Mitt var en dröm att använda. Man dyngar 2-grammare ungefär som det vore ett torskdrag! Tyvärr gick toppen av, men en ny är på ingång.

Lämna en kommentar:

• Svard
    replied
    Jag tänkte köpa Shimano Vanquish till mitt UL/L spö. Vad tror ni passar bäst till finesse metoder som Cheb- och Ned Rig, 2500S eller 2500S HG?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 846 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04