BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flex
    replied
    Trevlig kväll vid sjön
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Jema
    replied
    Så najs. Var i Japan och tänkte köpa calcutta 23 vänster men den var svår att få tag i. Nu fick difitaka in ett par stycken och jag lyckades norpa en. xg förvisso men det går ju det med. Ska bli rolig att använda denna säsong och jämföra med min 17.

Lämna en kommentar:

• Flex
    replied
    Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

Vad är det för Kina spö?
    Du kan köpa det här https://www.aliexpress.com/item/3300...d=bBrblX5ishG2

Grymt spö

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Här är länken. Grymt spö för pengarna. Laddar 1g med den lättaste toppen. Kanon spö och är mycket finare i verkligheten. Jag lovar :-)

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

Vad är det för Kina spö?
    Ace hawke dubbel troe jag det heter

Lämna en kommentar:

• Storborre
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Kör mycket med major craft benkei. Har både ett UL 1-7g och ett L 2-7g. Älskar dom spöna. Men stor skilland på dom båda spöna. 2-7 g spöt skulle jag klassa 3-11g. Medan 1-7g är mer "rätt" klassning.

Kostade inte så mycket att få hem dom. Betalade 1700kr från dörr till dörr. Ingen tull då jag köpte inom EU. Annars har jag ett kina spö som är minst lika fint som benkei och har en lägre klassning. Har dubbla toppar som gör att du täcker fler vikter. Tyvärr säljs det inte längre :-(
    Vad är det för Kina spö?

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Young Waterfoot Visa inlägg

Har du några andra förslag på baitcastspön för äkta BFS, låt säga upp till 7g? Major Craft Benkei eller Days (1 pcs) är den första tanken som slog mig, men känns för jävla skevt att betala mer i frakt, tull och moms än vad spöet kostar...

Lite sugen är jag allt på LUXXE GAMAKATSU Zephyros B68ML-RF. Dock 62 300 yen + tull och moms.

Kör mycket med major craft benkei. Har både ett UL 1-7g och ett L 2-7g. Älskar dom spöna. Men stor skilland på dom båda spöna. 2-7 g spöt skulle jag klassa 3-11g. Medan 1-7g är mer "rätt" klassning.

Kostade inte så mycket att få hem dom. Betalade 1700kr från dörr till dörr. Ingen tull då jag köpte inom EU. Annars har jag ett kina spö som är minst lika fint som benkei och har en lägre klassning. Har dubbla toppar som gör att du täcker fler vikter. Tyvärr säljs det inte längre :-(

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg

Vore super trevligt att höra hur det känns, har kollat mkt på just den. Har provat den som är upp till -21 och det tyckte jag var lite kvastigt men det är klart, jag har ju använt mitt prorex ags -15 senaste tiden.

Har du köpt det delbara?
    Om du menar aldebaran så ja. Det gjorde jag förra säsongen. Grym rulle. Har gekkan, curado bfs, calcutta bfs och aldebaran. Hade jag bara fått välja en av dessa rullar hade jag valt calcuttan. Inte av den anledningen att den kastar bäst eller så men älskar rundgavlade. Annars presterar aldebaran bfs bäst på alla sätt och vis.

Lämna en kommentar:

• Young Waterfoot
    replied

Ska du köra "riktig" bfs så väl aldebaran och ett annat spö.
    Har du några andra förslag på baitcastspön för äkta BFS, låt säga upp till 7g? Major Craft Benkei eller Days (1 pcs) är den första tanken som slog mig, men känns för jävla skevt att betala mer i frakt, tull och moms än vad spöet kostar...

Lite sugen är jag allt på LUXXE GAMAKATSU Zephyros B68ML-RF. Dock 62 300 yen + tull och moms.

Lämna en kommentar:

• Tommy_Lagebro
    replied
    Har köpt ett shimano expride bfs 3,5 -10g. Ville ha ett spö till det övre registret av bfs. Tänkte para ihop den med min CC bfs. Har bara torrviftat lite hemma men ska ut på söndag och köra lite borre. Kan ge en lite recension på hur spöt känns.
    Vore super trevligt att höra hur det känns, har kollat mkt på just den. Har provat den som är upp till -21 och det tyckte jag var lite kvastigt men det är klart, jag har ju använt mitt prorex ags -15 senaste tiden.

Har du köpt det delbara?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
272 601 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist