Multispö för jigg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multispö för jigg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Jag känner inte för att beställa utanför Sverige så då väntar jag nog hellre o ser vad som kommer i svenska butiker.

    Holden: men då kanske jag inte ska vara rädd för att ett MH klassat spö ska vara för kralligt ändå..

    Jag har väl ingen jättebrådska heller förvisso, men det gäller att se sig om annars finns ju risken att man lägger en beställning utan att ha efterforskat något.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

      För gös skulle jag gå på ett högre klassat spö typ -40-45 gram för att sätta kroken, gösarna är benhårda i käften.
      Sylvassa krokar räcker :-) jag fiskar mycket gös och har bara 1 spö med högre klass än 30g :-) då är ett något längre spö lite bättre, typ 8-8,5 fot :-)
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

        Sylvassa krokar räcker :-) jag fiskar mycket gös och har bara 1 spö med högre klass än 30g :-) då är ett något längre spö lite bättre, typ 8-8,5 fot :-)
        Jag fiskar också en del gös och smågösar upp till 2 kilo är inget problem med borreprylarna, börjar det bli tyngre gösfiske/större jiggar går jag upp på kralligare grejer för att kunna nita ordentligt. Däremot inga spön över 7 fot när jag fiskar från båt, från land kan det vara befogat.

        Kommentera


        • #24
          Livlig "nördtråd"! Om "lätta" beten och gös är fokus (trodde borre) så kan nog lite pulver behövas om grövre krok används, gösens käft är mer "benig" än borrens...

          Kommentera


          • #25
            gör allt jag kan för att hålla forumet igång =)
            vad säger du då anteman? vart faller din röst?

            kan säkert 'nita' ordentligt med både Levante och St. Croix. frågan är om St. Croix-spöt är underklassat som de flesta andra?
            kanske skulle lagt till multispö för jigga gös i ämnet

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Mattiaz Visa inlägg
              gör allt jag kan för att hålla forumet igång =)
              vad säger du då anteman? vart faller din röst?

              kan säkert 'nita' ordentligt med både Levante och St. Croix. frågan är om St. Croix-spöt är underklassat som de flesta andra?
              kanske skulle lagt till multispö för jigga gös i ämnet
              Tja blir ju teoretiskt eftersom jag inte prövat SC men givet gös... så swim jig. Och apropå Levante så är meningarna delade, Classe69 älskart', men är det primärt ett jiggspö... ?
              Click image for larger version  Name:	Screenshot_20201025-105146_Chrome.jpg Views:	0 Size:	279,8 KB ID:	2563001
              Senast ändrad av anteman; 2020-10-27, 23:14.

              Kommentera


              • #27
                Anteman: precis, jag har sett den också på megabass hemsida. Sen är det frågan om man kan förlita sig på den? Därav kom frågan här i forumet.

                därför lutar det mer åt st. croix spöt eller möjligtvis vänta in zodias 2020 modeller till Sverige. Eller Poison adrena om de nu dyker upp någon gång

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                  Gators premium borrespön är trevliga, de värda att kolla in.
                  har du själv fiskat dessa? Vilket skulle du säga lämpar sig till att jigga gös?

                  Kommentera


                  • #29
                    Till TS, läs de senare utgåvorna av Magazinefisheco. Där har de testat ett flertal abborrespön, som enligt testaren i vissa fall är kralliga nog till gös. Mest haspel dock men i förekommande fall finns spinnmotsvarigheter... Lizzard X t ex eller Gators Explorer som förefaller passa hands-on, läs och Googla!
                    Senast ändrad av anteman; 2020-10-31, 19:19.

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      Till TS, läs de senare utgåvorna av Magazinefisheco. Där har de testat ett flertal abborrespön, som enligt testaren i vissa fall är kralliga nog till gös. Mest haspel dock men i förekommande fall finns spinnmotsvarigheter... Lizzard X t ex eller Gators Explorer som förefaller passa hands-on, läs och Googla!
                      Tack! Kollad igenom som snabbast och det lär ju bara ställa till det ännu mer nu

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 617 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 575 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 300 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X