Vilse i spöskogen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilse i spöskogen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilse i spöskogen.

Jag har ett spö som jag gillar skarpt och det är ett Bft powerjig & twitch 7,3 10-30gr. Skulle vilja ha ett med liknande aktion, ungefär samma längd men längre bakhandtag, kanske för något lite lättare kastvikt. Har köpt några spön utifrån info på webben men jag inser att jag inte förstår vad informationen om egenskaperna på spöna betyder i praktiken, m,a,o så börjar jag få överskott på "blompinnar". Har köpt två spön i butik också , som kännts ok när jag viftat dom,men som inte duger åt mig när jag jiggar. Det jag tror att jag vill ha är ett så lätt/snabbt/styvt spö som möjligt,för jiggskallar på 8-20gr i djupt å ibland (bak)strömt vatten. -Tips mottages tacksamt-.

tjena,
    Jag ville också ha en liknande som BFT 10-30g men med ett längre bakre handtag. Jag valde det här:

Det känns lika styvt och snabbt, kanske till och med lite styvare än BFT.

Kommentera

Lätt att hamna vilse då spöns egenskaper sällan beskrivs relevant av leverantörer eller butiker... bristfällig info ger tyvärr merförsäljning genom felköp vilket du själv är ett bevis på.

Berätta gärna vilka "blompinnar" (veka? påkar?) du felköpt så vet vi vad du inte gillar...
      Jag har ett Svartzonker 7'6" 6-21g spinn (klarar ngt mer enligt mitt sätt att kasta, finns även som haspel) som har ett klart längre bakhandtag. Inte samma grafitkvalitet eller vikt som de bräckliga (?) BFT Perception men helt ok för slanten.

Annars Bite of Bleak 7'6" sweetstick 5-25g? Vet inte hur långt bakhandtaget är, ring butik månne. Gator har nån 7'6":a upp till 30g med längre bakhandtag men om de är klassen lättare än ditt BFT vete katten...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      273 671 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13