Multirullar Jerkbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirullar Jerkbait

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Multirullar Jerkbait

    Tjena!

    Söker en ny multirulle för jerkbaitfisket då jag märker att min revo x inte riktigt trivs med detta

    Lågprofil eller rund spelar ingen roll men vill helst inte pröjsa mer än 1500 så skriv era tips!

    tack på förhand!

  • #2
    Om du inte önskar lägga mer än 1500 kr, så skulle jag rekommendera en begagnad amba jb hs (hs om du föredrar snabbare linintag). Alternativt om du hittar en ny för runt 1500 kr, men kan vara svårt med tanke på prisökningen. Tråkigt val kanske, men väldigt mycket rulle för pengarna i mitt tycke.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Pikester Visa inlägg
      Om du inte önskar lägga mer än 1500 kr, så skulle jag rekommendera en begagnad amba jb hs (hs om du föredrar snabbare linintag). Alternativt om du hittar en ny för runt 1500 kr, men kan vara svårt med tanke på prisökningen. Tråkigt val kanske, men väldigt mycket rulle för pengarna i mitt tycke.
      Ja! Kollade på en sån i början men avskräcktes lite av prislappen men valet hamnar nog ändå på en sådan i slutändan Tack för tipset!

      Kommentera


      • #4
        Tror precis som det redan tipsats om, kolla utväxlingen. Men det är faktiskt lättare sagt än gjort. Abu 5601 JB har faktiskt bara 5,3:1 i utväxling. Highspeed varianten ligger på 6,3:1 vilket även Daiwa Lexa har.
        Sen kan det ändå skilja lite i hur mycket lina man tar in/vevtag, men där finns det annat folk här på forumet som är kunnigare på.

        En Abu JB modell går loss på ca 2000.
        En annan prisvärd rulle, som jag själv köpte som första jerkrulle, är Abu 5601 som även finns som JB modell. Dessa får du för 1500, utväxlingen ligger på 5,3:1.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av MrShadRap Visa inlägg
          Tjena!

          Söker en ny multirulle för jerkbaitfisket då jag märker att min revo x inte riktigt trivs med detta

          Lågprofil eller rund spelar ingen roll men vill helst inte pröjsa mer än 1500 så skriv era tips!

          tack på förhand!

          Jag har en nyservad amba 5601 JB HS med Beastvev som du kan få köpa för 1200 om du vill?
          "vilket jävla hugg!!"

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          275 187 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
          13 svar
          2 926 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Gädd-jos  
          Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
          39 svar
          3 283 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mathias 70  
          Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
          1 008 svar
          153 801 visningar
          18 gillar
          Senaste inlägg Test005
          av Test005
           
          Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
          1 055 svar
          203 345 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Bilbo
          av Bilbo
           
          Arbetar...
          X