Reservdelar BFT x7 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reservdelar BFT x7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Reservdelar BFT x7

    Hej!
    finns det någon som vet var jag kan beställa reservdelar till min BFT instinct x7
    det jag söker är stiftet till spollindaren (se bild) väldigt tacksam om någon kan tippsa mig om var man kan inhandla det.
    mvh Johan

  • #2
    Du får kontakta cwc och höra med dem. Är det en nuvarande modell så kan de säkert lösa det. Är det en äldre modell så är det nog kört.

    Kommentera


    • #3
      Följer med intresse!

      Kommentera


      • #4
        Detta är ett av skälen till att jag aldrig skulle rekommendera en rulle från någon än de stora tillverkarna.
        rullarna kan vara bra. Men när modellen är borta så kan man glömma reservdelar.
        tyvärr är de inte så billiga så man kan köpa dem som slit och släng heller.

        Kommentera


        • #5
          Har mailat cwc utan framgång så det är väll bara kasta rullen och köpa en ABU i stället.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av johangösen Visa inlägg
            Har mailat cwc utan framgång så det är väll bara kasta rullen och köpa en ABU i stället.
            Innan du ger upp skulle du ju kunna chansa på att höra med en finmekanisk verkstad eller två, kostar ju inget att fråga åtminstone....
            Optimalt vore förstås om det gick att hitta en pensionerad finmekaniker som numera hemifrån etc utövar sitt tidigare yrke som hobby.
            Napp på den fronten vore guld värt......

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
              Detta är ett av skälen till att jag aldrig skulle rekommendera en rulle från någon än de stora tillverkarna.
              rullarna kan vara bra. Men när modellen är borta så kan man glömma reservdelar.
              tyvärr är de inte så billiga så man kan köpa dem som slit och släng heller.
              Den förstår jag inte. CWC är ju ingen stor tillverkare, det är bara kinesiskt OEM de låter branda. Som stor så räknar jag Shimano, Daiwa, ABU, möjligen Okuma och Haibo (som gör ju OEM till ABU, Penn...) Dessa stora brukar ju ha delar, eller så kan man fixar det via andra reservdelssidor, japanska handlare.
              Vad som gäller CWC rullen: vad har pajjad? Vevdelarna har oftast samma mått som ABUs och Daiwas grejer, bara Shimano har eget mått.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg

                Den förstår jag inte. CWC är ju ingen stor tillverkare, det är bara kinesiskt OEM de låter branda. Som stor så räknar jag Shimano, Daiwa, ABU, möjligen Okuma och Haibo (som gör ju OEM till ABU, Penn...) Dessa stora brukar ju ha delar, eller så kan man fixar det via andra reservdelssidor, japanska handlare.
                Vad som gäller CWC rullen: vad har pajjad? Vevdelarna har oftast samma mått som ABUs och Daiwas grejer, bara Shimano har eget mått.
                Precis cwc köper ju in en Kina rulle som de sätter sitt namn på. Det är det jag menar. Cwc har väl förmodligen aldrig haft ett rervdelslager. Just därför skulle jag aldrig rekommendera en rulle från en leverantör som inte har egen tillverkning eller rervdelslager.

                Kommentera


                • #9
                  Som engkvist säger, dessa rullar är inte så billiga att de kan ses som slit å släng efter några år. Jag tycker att det är dåligt att en så pass dyr, komplex sak som en rulle inte kan repareras med i vart fall basala, erfarenhetsmässigt frekventa reservdelar några år efter inköp.

                  CWC mfl borde väl åtminstone kunna hålla de mest frekventa av reservdelar i mindre lager. Eller så lever de väl på "engångsköpare" och bryr sig föga. Nån som vet om de ens har reservdelar till aktuella salurullar?

                  Hur ser det ut med reservdelar för t ex Okuma, DAM, IFish, Gunki, Spro multirullar? En fördel (?) med Okuma skulle kunna vara att man iaf vet vilken tillverkare man kan fråga om ev. reservdelar...

                  Kommentera


                  • #10
                    Har löst problemet köpte abus den passade så problemet är löst men man fick en tankeställare om att det är svårt att skaffa reservdelar till BFT rullarna....

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                    107 svar
                    23 932 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 295 svar
                    261 886 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    852 svar
                    138 373 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg El_Kebabo  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 030 svar
                    192 670 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 075 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Arbetar...
                    X