Havsöringslyx - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringslyx

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Såg nu att den vanquish du skicka var en 2500Shg (S = shallow spool) funkar endast till riktigt tunn Lina eller riktigt korta kast med lite mer ”normalgrov” Lina 0,13-0,15

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Torekrok Visa inlägg
      Såg nu att den vanquish du skicka var en 2500Shg (S = shallow spool) funkar endast till riktigt tunn Lina eller riktigt korta kast med lite mer ”normalgrov” Lina 0,13-0,15
      Ok, jag läste 120m 0.16-0.18 men det kanske avser den med djup spole. Jag kör 0.17 till havsöring.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

        Ok, jag läste 120m 0.16-0.18 men det kanske avser den med djup spole. Jag kör 0.17 till havsöring.
        Det låter som den vart djupare spole, S-modellerna tar oerhört lite Lina tyvärr, så för havsöring där man kastar långt, och kastar mycket och ibland något trassel är en Medium-spool ett måste, på mina långa spön får t.o.m. köra vanlig djupspole, då medium med lite lite avklippt inte räcker till

        Kommentera


        • #24
          Ja från båt räcker 8-9' bra, kolla vad Henry i länken ovan säger om Lunamis om det kan vara ngt för dig, otroligt lätta spön, på köpet ett handtag som ser mer bekvämt ut.

          Vet inte om de finns att klämma på i Sverige, annars bra pris här https://www.fiskeutrustning-rea.se/s...s-9-1783p.html
          Senast ändrad av anteman; 2022-09-07, 18:37.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Ja från båt räcker 8-9' bra, kolla vad Henry i länken ovan säger om Lunamis om det kan vara ngt för dig, otroligt lätta spön, på köpet ett handtag som ser mer bekvämt ut.

            Vet inte om de finns att klämma på i Sverige, annars bra pris här https://www.fiskeutrustning-rea.se/s...s-9-1783p.html
            Tack för tipset! Smällde iväg en beställning, kändes rätt för pengen 3700 inkl frakt.

            Kommentera


            • #26
              Tror du blir supernöjd med lunamis, ägt flera i serien och dom, speciellt den modellen du beställde är klockrent havsöringspö!

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Torekrok Visa inlägg
                Tror du blir supernöjd med lunamis, ägt flera i serien och dom, speciellt den modellen du beställde är klockrent havsöringspö!
                Ja, ska bli skoj att prova. Frågan är då var man hittar en Shimano Exsence under fem långsjalar, den skulle onekligen sitta fint på det spöt.

                Kommentera


                • #28
                  Finns hos Fishcandy för 400euro

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Julle68 Visa inlägg
                    Finns hos Fishcandy för 400euro
                    Bra pris, dock verkar inte C-modellen finnas som ska vara lite slimmad i storlek vilket jag tror jag vill ha:

                    Die “C-Versionen” bieten einen Compact-Body und sind somit eine Nummer kleiner vom Gehäuse aus.

                    Kommentera


                    • #30
                      Finns bara 2 excense på europeisk marknad, 3000 och 4000, ingen av dom är ”C” men den är sjukt slimmad. C-modeller använder shimano bara för att få ut fler modeller med mindre delar. Tex heter Stella 2500HG och 3000 heter C3000HG. Det är alltså exakt samma rulle, fast 3000 har längre vev

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 869 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 360 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 669 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 071 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X