Nytt spö, men vilket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt spö, men vilket?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Westins fällbara teleskopiska håv i storlek S är grym vid landfiske!

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
      Westins fällbara teleskopiska håv i storlek S är grym vid landfiske!
      Tack för tips, ska kolla in den.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Finns i sjön Visa inlägg

        Skulle inte säga att jag hade någon stor belastning på spöt när jag böjde mig ner, möjligen en lättare när jag sträckte mig efter abborren för att den skulle vara någorlunda still, men aldrig att jag lyfte den med spöt eller liknande belastning.

        Aja, hur som haver så måste jag inhandla ett nytt spö, och jag kommer vara ännu mer försiktigt/vaksam i framtiden. Kanske dags för en håv?
        Ja nu har det hänt.. men nej jag avsåg inte en stor belastning men "tvär" sas. Ungefär som på bild, ju närmre spöt hålls upprätt åt kl 12 eller mer och fisken är nära dig ju mer belastning sker på den yttersta delen av toppen.

        Med blicken, fokus på att få in fisken nära så kan det nog bli att man "tar i" lite för mycket. Men som sagt, om du inte upplevde att du gjorde så, reklamera!

        Har både Skillz Versatile 215 - 24g och Okuma Psycho Perch 7'7" - 24g båda med trigger, båda trevliga, lätta allroundspön. Den korta mest köpt för knyckwobbler så inte använd så mkt. Okuma används mer, ffa från land. https://www.angel-kniffe.com/okuma-p...perch-casting/


        Click image for larger version  Name:	istockphoto-481932147-1024x1024.jpg Views:	0 Size:	107,0 KB ID:	2607645

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

          Ja nu har det hänt.. men nej jag avsåg inte en stor belastning men "tvär" sas. Ungefär som på bild, ju närmre spöt hålls upprätt åt kl 12 eller mer och fisken är nära dig ju mer belastning sker på den yttersta delen av toppen.

          Med blicken, fokus på att få in fisken nära så kan det nog bli att man "tar i" lite för mycket. Men som sagt, om du inte upplevde att du gjorde så, reklamera!
          Ok då missuppfattade jag dig lite och jag förstår nu hur du menar.
          Men den "stilen" att hålla spöt upprätt så högt gör jag inte när jag ska landa någon fisk. Så pass är jag med hur man hanterar grejerna

          Men jag tar mig till allt ni tar upp och är tacksam.

          Jag har fortfarande inte lyckats få tag på företaget som sålde spöt ock Westin hart ännu inte svarat på mitt mejl. Så nästa vecka blir det att köpa ett nytt spö och det blir med största sannolikhet ett Okuma Psycho Perch UFR 7'3'' 4-24g, men funderar även lite på ett FKP-Gear Draugen D4, 7 fot 8-26g.
          Det blir också en W3 C&R Adjustable Landing Net storlek Small som tipsades av esox88.

          Kommentera


          • #15
            D4 har aldrig lockat mig av nån anledning, känns "gammalt" nu på något sätt.
            https://www.fiskesnack.com/forum/fis...in-finesse-jig

            Kommentera


            • #16
              Det är som du skriver, ett "gammalt" spö nu, hittar inget i närtid att läsa om det.
              Så det får bli ett Okuma Psycho Perch här i veckan!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
              107 svar
              23 932 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Utter
              av Utter
               
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 295 svar
              261 846 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
              852 svar
              138 352 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg El_Kebabo  
              Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
              1 030 svar
              192 669 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
              7 svar
              2 067 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg billion
              av billion
               
              Arbetar...
              X