Abus jerkspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abus jerkspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av porra Visa inlägg
    nej nej de va inte det jag mena. nybörjarspö för mig är ett hyfsat spö i en bra prisklass för att börja fiska med, sen när man fått in tekniken och vill avansera till tyngre träbeten så tycker jag att man ska köpa ett annat spö. ( De är inget fel på märket ABU då de är ett av mina favorit märken på annat )
    Puhhh....Sorry....trodde faktiskt ett litet tag att du precis som jag gått i "marknadsförings-fällan", där man bara kan få gädda med ett Strike-pro och BFT-spö marknadsförda med "kändis"-namn...själv har jag gått i fällan och en sak är säker....inte har det gett mer fisk...

Kommentera

Köpte detta spö i ett Jerkset tillsammans med en Bluemax-rulle, Lina, Tafs samt ett Hi-Lo Jerk. Kunde inte låta bli när Claes Ohlsons reade ut detta för 440:-. Halva Reapriset i höstas.

Till min förvåning är det dock ett trevligt spö med härlig "action". Kastar bra upp till ca 75 g men fixar inte 100 g som påstås.Jag skulle inte rekommendera det. Finns betydligt bättre spön för det priset.

Spöt finns inte längre, fastnade i en sten och skulle försöka dra mig loss. Det knäcktes på mitten. Rullen började tjuta som en sjuk katt redan efter en timme. Linan fick gå i pension efter en rejäl "proffesional Overun" vilket för övrigt förpassade Hi-Lo jerken till botten av sjön. Tafsarna skulle jag inte ens använda till Aborrfisket. Inte särskilt bra köp m.a.o. Jag reklamerade dock och fick det mesta nytt. Har dock inte använt det nya.

Kommentera

Har också haft det spöt, gick av på mitten när jag skulle rycka bort ett drag som fastnat i vassen. Ingen vidare kvalitet skulle jag vilja påstå.
        pajkmejnia.blogg.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 834 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Benjamin S