Välja spinnkit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välja spinnkit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Välja spinnkit

    Hejsan allihopa, inflyttad till Österbotten Finland från Åland och fiskar som en galning här i mestadels i en å men även längs kusten efter gädda!

    Använder idag ett Berkeley pulse havsöring spö som är av 30 cm och ny toppögla, har en daiwa fuego lt 2500 rulle och 0.21 j-braid. Och det funkar fantastiskt bra kastar bustrar och Westin swim och lite mcrubber jr och sånt med det.

    Men jag är sugen på ett mera dedikerad set till mitt gäddfiske. Är van med multi då jag har spinnutrustning hemma på ön. Och gillar att kasta med multi då man har större, eller smidigare möjligheter att bromsa beten i trånga utrymmen och mycket bekvämare med lite tyngre beten.

    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...7-gaddset.html funderar på detta kit. Vill ha runt 8,6 och 150 g så tror att detta skulle passa mig. Åsikter och eventuella andra tips på spö+rulle? Vi kan säga 3000 kronor +- (gärna mindre naturligtvis ) men funktion och kvalité i främsta rummet. Fiskar så gott som varje dag under den isfria perioden då jag bor 300 meter från ån jag nämnde tidigare.

    Tack på förhand!
    Mvh

  • #2
    Bft rullen är inte kända för att ha någon högre kvalitet. Här är en kombination för 2794:- som du skulle känna dig nöjd med.
    Svartzonker Black Series Pro, 8,9'' 50-200g Jacob Lexe Casting 999:- + Abu Garcia Revo Beast 41 X-L 1795:- från Sportfiskeprylar.

    Kommentera


    • #3
      Tack för snabbt svar! Hittade inte det settet du menade, dock detta https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...ike-combo.html och borde va samma rulle med vänstervev som i "ditt" kit?

      Kommentera


      • #4
        Inget kit, lösa delar.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av MrTotte Visa inlägg
          Tack för snabbt svar! Hittade inte det settet du menade, dock detta https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...ike-combo.html och borde va samma rulle med vänstervev som i "ditt" kit?
          Tottes combo finns inte som färdigt set.

          Kommentera


          • #6
            Ok, om vi ändrar på frågan, vad skulle ni välja för spö och rulle med den budgeten? Runt 8-9 fot långt bakhandtag gärna kork, men kan kringgå korken och kastvikt ~150 g

            Kommentera


            • #7
              Hej igen, blir så att jag får mitt bft roots första generationen 8,6 uppskickad från Åland samt att jag efter en del studerande kommer att investera i en revo beast X. Verkar vara mycket rulle för pengarna

              Kommentera


              • #8
                Vart idag beställt en shimano curado K 301 från sportfiskeprylar för 199 euro

                Kommentera


                • #9
                  Berätta gärna hur nöjd du blev! Hade nog hellre valt en RB 40/41 enbart för kastbromsens skull men det är ju ett subjektivt val för jag har inte ens prövat Curado K, (endast DSV), många verkar gilla Curado K.

                  Kommentera


                  • #10
                    Köpt i vintras en Shimano tranx 300 och ett st Croix long ranger, klart värt ladda mer på fina grejer, är sjukt sköna rullar och spön. Bland multi utrustningen jag har är det den som blir använd nu. Ambassadörerna har hamnat i hyllan.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 308 svar
                    263 119 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    857 svar
                    139 492 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 817 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 343 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X