Var ute i helgen och fiska gädda med "turbonegro" här på forumet, och kvällen innan spolade jag på en ny stren super braid (mossgrön) på ena rullen och upptäcker att den verkar mycket tjockare än dom 0,35 som stod angivet.
När jag fiskat med rullen en stund dagen där på så ser jag att det ser ut som en vild unge käkat blåbär i båten och undrar vad fan det kommer i från. När jag tittar närmare på rullen ser jag att det droppar blågrön färg från den blöta linan och det har desutom färgat ner lite av korkhandtaget på mitt nya St Croix spö
svär lite och fiskar vidare.
När vi avslutat vårat fiskepass och lagt till vid bryggan ska "turbonegro" göra lite rent med en svamp och borste inuti båten, upptäcker då att den blågröna färgen satt sig i plasten så den går inte bort med vanligt vatten. Nu måste han ta med sig rengöringsmedel till nästa fisketur för att få båten ren.
VILKEN JÄVLA SKITLINA
Det enda positiva med linan var att den var bra att kasta med, men det finns många andra linor som funkar minst lika bra så jag lär aldrig köpa stren igen
När jag fiskat med rullen en stund dagen där på så ser jag att det ser ut som en vild unge käkat blåbär i båten och undrar vad fan det kommer i från. När jag tittar närmare på rullen ser jag att det droppar blågrön färg från den blöta linan och det har desutom färgat ner lite av korkhandtaget på mitt nya St Croix spö
svär lite och fiskar vidare.När vi avslutat vårat fiskepass och lagt till vid bryggan ska "turbonegro" göra lite rent med en svamp och borste inuti båten, upptäcker då att den blågröna färgen satt sig i plasten så den går inte bort med vanligt vatten. Nu måste han ta med sig rengöringsmedel till nästa fisketur för att få båten ren.
VILKEN JÄVLA SKITLINA
Det enda positiva med linan var att den var bra att kasta med, men det finns många andra linor som funkar minst lika bra så jag lär aldrig köpa stren igen
Kommentera