Första multirullen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Första multirullen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• FransPS
    replied
    Click image for larger version  Name:	image0325235.jpg Views:	0 Size:	2,01 MB ID:	2643731
    Lite svårt att se, men den missar att lägga upp lina i kanterna.

När jag lade på lina, lade jag linan i en hink med vatten och trädde den genom första öglan på spöet som jag satte rullen på. Jag höll sedan i linan för att skapa lite motstånd när jag vevade in den. När jag lade på backing märkte jag att linan fastnade i sig själv ute i kanterna och bildade små klumpar där. Jag försökte flera gånger att få linan att lägga sig jämnt men det funkade inte. Men allt eftersom jag la på mer backing så jämnade det ut sig.

Jag har gjort några testkast i poolen och märkt att linan inte ligger tillräkligt hårt packad. Nästa vecka ska jag åka ut med båt och släppa ut linan efter båten. Jag tror det blir bättre om jag får veva in linan naturligt.
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• RUSTY HOOK
    replied
    Ursprungligen postat av FransPS Visa inlägg
    Tack för alla tips. Jag åkte och kände på alla rullarna idag och tyckte att 13 fishing a3 passade mig bäst så jag köpte den. Jag är lite missnöjd med linuppläggningen efter att jag lade på linan. Förutom det är jag väldigt nöjd.
    Kanske satte du på linan haspelvis?

Lämna en kommentar:

• jim.ronnqvist
    replied
    Grattis till köpet.
    Vilken metod använde du för att lägga på linan? Bäst tycker jag det blir när den går genom hela spöet och den nya linan sitter långt bort. Dvs en naturlig hemvevning. Sen som Cosmoz säger så ge den lite tid. Bild på hur den lade sig?

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Tack för alla tips. Jag åkte och kände på alla rullarna idag och tyckte att 13 fishing a3 passade mig bäst så jag köpte den. Jag är lite missnöjd med linuppläggningen efter att jag lade på linan. Förutom det är jag väldigt nöjd.
    Prova släpp ut linan efter båten och ge den lite fisketid så brukar den lägga sig bättre.

Lämna en kommentar:

• FransPS
    replied

Lämna en kommentar:

• jim.ronnqvist
    replied
    Hej, jag kör A3, otroligt fin rulle. Tror inte du kommer ångra varken den eller Tatulan. Likvärdiga i många aspekter även om det är två helt olika rullar. Men om du skulle få tag i en Lew's Superduty 300 skulle jag ändå förespråka den. Den har allt jag vill ha i en rulle, kraften och smidigheten, och ändå så pass liten och nätt. Men alla rullar du nämner kommer göra dig nöjd.
    Kommer ofta ut fina exemplar på 2a hands marknaden. Så pass att du kan få två till priset av en ny. Då kan du testa bägge, och sälja den du inte gillar.. Så gör jag,

Lämna en kommentar:

• nephilim
    replied
    Wow, det verkar som at daiwan är en favorit hos många. Men jag kan inte riktigt släppa 13 fishing a3 rullen. Är det någon som har erfarenhet med rullen och som kan berätta lite om den?
    Fiskekompisen har lovordat sina A3'or så pass att jag var tvungen att köpa en A2 för att prova.
    Har fiskat två pass med den. Trevlig rulle men jag föredrar ändå Tatula.

Lämna en kommentar:

• FransPS
    replied
    Wow, det verkar som at daiwan är en favorit hos många. Men jag kan inte riktigt släppa 13 fishing a3 rullen. Är det någon som har erfarenhet med rullen och som kan berätta lite om den?

Lämna en kommentar:

• jimmy85
    replied
    T-wing systemet som sitter på tatula är ju oxå en positiv sak. Den gör att linan lämnar spolen i en lägre vinkel jämfört med de linförare som bara är ett hål. Det ger mindre motstånd o något längre kast.

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Nu är det ju personligt vad man gillar så gå in å kläm å känn på rullarna monterade på liknande spö som du tänkt ha dom på .
    har både revo beast och tatula 300 själv å dom är olika både i inställningar och storlek -tycker revo beast känns mer som en 200 i storlek så tatula passar mig bättre men har bekanta som tycker tvärtom så som sagt kläm på dom monterade på likvärdigt spö som du tänkt ha dom på och välj den som DU gillar bäst inte vad andra tycker

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 661 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04