Steez från aliexpress?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Steez från aliexpress??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Steez från aliexpress??

Hej!
    Satt och slökollade på fiske prylar från aliexpress häromdagen. Inget jag vanligtvis gör men på semestern får man tid över.... scrollade runt och hittade en Daiwa steez ct sw tw för ca 400 :-
    Vad 17 är det jag köpt ?
    Kollade vanliga fiskebutiker och där kostar de runt 7000:- så jag vet att det inte är en äkta men är det ens en daiwa?
    Tror " original pris " var satt till ca 700:- Är det en dekal trimmad kastking? Får jag en Ikea byggsats?
    Nån som testat ??
    Vore roligt att höra era erfarenheter.

Mvh Sadda

För de pengarna får du väl i bästa fall ett utskrivet foto på en Steez, har du riktig tur är den inramad också.

Skämt åsido. Vet man vad man letar efter så finns det, för pengen, riktigt bra rullar på Aliexpress för typ inga pengar alls. Den Soloking jag köpte till min BFS-combo gick på typ 400 spänn och känns hur bra som helst för det priset.

Det är antagligen inte en Daiwa över huvud taget som ligger i kartongen du får hem. Mögligen en PR-100 som inte klarat QC eller något sådant.

Kommentera

Tror du verkligen det kan vara en PR-100 ?? Jag tror mer på en dekal trimmad ssangyong el vad de heter.... Den kanske funkar på ett ismetes spö. Inte många som kna skryta med att köra en steez till ismete

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
        Tror du verkligen det kan vara en PR-100 ?? Jag tror mer på en dekal trimmad ssangyong el vad de heter.... Den kanske funkar på ett ismetes spö. Inte många som kna skryta med att köra en steez till ismete
        Näej, egentligen tror jag inte det. Det var mest ett förslag på vad det skulle kunna vara om det skulle vara en Daiwa över huvud taget.
        De "Steez" jag hittar på på aliexpress som är sådär orimligt billiga ser inte ens ut lite som en steez, och det står inte heller någonstans på den, så jag tror till och med dekaltrimningen är att hoppas på mycket.

Men, de har ju faktiskt även en 2025 års Steez för 7.228:- som inte ens Daiwa själva har, där det smugit med en Tranx bland bilderna, haha.

Kommentera

Haha!! Så lite att jämföra en bugatti reklam där det smugit in sig bilder på en moppebil.
          Jag får vänta och se vad det är.... Kommer skriva en rescesion när den kommit.

Kommentera

Nu har rullen kommit. Känns ok. Inte lagt lå någon lina än. Tror ju som sagt inte att det är en steez. Men vad är det jag fått? På kartongen står det daiwa Sports. Made in Vietnam. Tror inte att Daiwa tillverkas där. Haha!!!
            Men, den känns helt ok. Inget rassel, inget som verkar skava. 18+1 bearings ??? Låter mycket ??
            Kan försöka lägga om bilder om detnär någon som är intresserad av att se underverket....

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
              Nu har rullen kommit. Känns ok. Inte lagt lå någon lina än. Tror ju som sagt inte att det är en steez. Men vad är det jag fått? På kartongen står det daiwa Sports. Made in Vietnam. Tror inte att Daiwa tillverkas där. Haha!!!
              Men, den känns helt ok. Inget rassel, inget som verkar skava. 18+1 bearings ??? Låter mycket ??
              Kan försöka lägga om bilder om detnär någon som är intresserad av att se underverket....
              Alla håller andan! Upp med bilderna nu då!!!!

Kommentera

Kommentera

Kommentera

Tja, vad säger man?
                    Räkna kullagren

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04